23:24|دوشنبه, اردیبهشت 17 ,1403
تاریخ انتشار: 20 فروردین 1399 - 09:38
کد خبر: 14158
به بهانه حال خوب دریاچه ارومیه:

نبض حیات در نگین فیروزه ای آذربایجان تند شد

دریاچه ارومیه این روزها از بحران کم آبی گذر کرده و اگر اقدامات لازم برای ثابت نگه داشتن این وضعیت صورت گیر دیگر شاهد بحران خشکی این دریاچه نخواهیم بود.
نبض حیات در نگین فیروزه ای آذربایجان تند شد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، حال نگین فیروزه‌ای آذربایجان به لطف بارش‌ها، و رهایی آب سدها نسبت به سال های گذشته بسیار خوب است و شاهد افزایش تراز آب دریاچه ارومیه هستیم.

می‌توان گفت دریاچه ارومیه این روزها از بحران کم آبی گذر کرده و اگر اقدامات لازم برای ثابت نگه داشتن این وضعیت صورت گیر دیگر شاهد بحران خشکی این دریاچه نخواهیم بود.

اتابک جعفری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: تراز دریاچه ارومیه در آغاز بهار امسال، یک هزار و ۲۷۱ متر و ۵۲ سانتی متر ثبت شد که ۵۸ سانتی متر بیشتر از آغاز بهار سال گذشته است.

او  با اشاره به افزایش ۶۵ درصدی حجم آب دریاچه طی یک سال گذشته، اضافه کرد: حجم آب موجود در دریاچه ارومیه هم چهار میلیارد و ۷۰ میلیون مترمکعب است که یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب بیشتر از ابتدای سال گذشته می‌باشد.

جعفری در خصوص وسعت دریاچه ارومیه نیز بیان کرد: وسعت این دریاچه از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا ابتدای امسال بیش از ۴۷۰ کیلومتر مربع افزایش یافته و به ۲ هزار و ۹۷۸ کیلومتر مربع رسیده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به جدیدترین مرحله رهاسازی آب سدها به سمت دریاچه ارومیه، گفت: ۲۷۰ میلیون مترمکعب آب به سمت نگین آبی آذربایجان در حال رهاسازی است.

علی رغم همه گزینه‌های موثری که در احیای دریاچه ارومیه نقش داشته و در حال حاضر هم شاهد افزایش چشمگیر آب دریاچه ارومیه هستیم اما باز هم نیاز است تا حواسمان به این نگین فیروزه ای باشد و حال خوب این روزهای دریاچه و پر آبی آن باعث نشود تا پروژه های احیا به حال خود رها شده و توجهی به آن نشود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید