03:16|جمعه, اردیبهشت 14 ,1403
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1399 - 10:21
کد خبر: 14155
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش خبرداد:

کاهش 71 درصدی مسافر نوروزی فرودگاه ارومیه

میزان تردد مسافران نوروزی از فرودگاه ارومیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا 71 درصد کاهش داشته است.
کاهش 71 درصدی مسافر نوروزی فرودگاه ارومیه

محمدعلی نائل قراملكي، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز با اعلام این خبر اظهار کرد: از 25 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین‌ماه جاری 74 پرواز در فرودگاه ارومیه انجام‌شده و طی این پروازها 4 هزار و 284 نفر جابه‌جا شدند.

وی با اشاره به اینکه علت اصلی کاهش تعداد پروازها و کاهش 71 درصدی مسافرین نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا است، خاطرنشان کرد: درحالی‌که از 25 اسفند سال 1397 تا 15 فروردین سال گذشته در مجموع 162 مورد پرواز در فرودگاه‌های استان انجام‌شده و 15هزار و 14 نفر از حمل‌ونقل هوایی ارومیه برای رسیدن به شهرهای مقصد استفاده کردند.

این مسئول همچنین میزان کاهش پرواز فرودگاه ارومیه به نسبت مدت مشابه سال گذشته را 46 درصد اعلام کرد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت انجام تدابیر لازم برای قطع زنجیره انتقال این بیماری روزانه تنها یک تا 3 پرواز انجام شده است.

نائل قراملكي همچنین یادآور شد: از 23 فروردین‌ماه جاری با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با درنظرداشتن شرایط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برخی محدودیت‌ها نسبت به انجام پروازهای فرودگاهی برداشته می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی در پایان تصریح کرد: کاهش تعداد کانترهای فعال، تغییر چیدمان و افزایش فاصله صندلی‌های پایانه فرودگاهی، نصب بنر رعایت فاصله 1.5 متری در مکان‌های پر تجمع مسافرین و استقبال‌کنندگان تعطیلی اتاق‌های فرودگاهی مانند کودک و مادر از جمله مواردی است که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در فرودگاه ارومیه انجام شده است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید