15:18|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1398 - 08:42
کد خبر: 14062
به مناسبت روز شهردار:

اخلاص و عمل، راز تکراری نشدن باکری‌ها

شهرداری ها به عنوان یک ارگان و سازمان در هر شهری نقش بسیار مهم و اساسی دارد، شهید باکری از شهرداران ارومیه اخلاص و عمل را سرلوحه کار خود برای خدمت به آبادانی و توسعه شهر کرد و برای همین ماندنی شد.
اخلاص و عمل، راز تکراری نشدن باکری‌ها

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در اواخر سال ۸۴ و با تایید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و گذراندن مراحل اداری و قانونی، ۲۵ اسفند ماه به عنوان روز شهردار به تصویب شورای فرهنگ عمومی رسید تا با نامگذاری یک روز از سال به عنوان روز شهردار، قدردان عملکرد شهرداران در طول یک سال فعالیتشان باشد.

شهرداری‌ها به عنوان یک ارگان و سازمان در هر شهری نقش بسیار مهم و اساسی در راستای تنظیم فرهنگ شهرنشینی و توسعه شهری در زمینه های عمرانی و پیشرفت شهر دارند از این رو نامیدن یک روز از روزهای سال به عنوان روز شهردار اهمیت زیادی دارد.

۲۵ اسفند، سالروز شهادت شهید مهدی باکری یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلال جنگ ایران و عراق محسوب می‌شد و فرماندهی لشکر ۳۱ عاشورا را برعهده داشت.

مهدی باکری اولين شهردار شهيد است که به مدت 9 ماه به عنوان شهردار شهر ارومیه انتخاب شده بود و به شهروندان اروميه ای خدمت‌رسانی های زیادی کرده است.

این شهید پا به پای کارگران حتی در جريان آسفالت بعضی از خيابانهای شهر اروميه مشارکت داشت، بدون آن که کارگران او را بشناسند و بدانند که شهردار است.

جوانمردی و رشادتهای شهيد باکری چه در زمان خدمتش در شهرداری اروميه و چه در جنگ تحميلی زبانزد خاص و عام بود و در واقع پيشنهاد روز شهادت شهيد باکری به عنوان روز شهردار به اين دليل است که او شهرداری خدمت گزار و از خود گذشته بود. 

شهید مهدی باکری در دوران خدمت خود نه تنها مسئولیت شهر را به عنوان شهردار بر عهده داشت بلکه در راستای ارتقاء توسعه فرهنگی شهر نیز قدم های مثبتی برداشت. 
 
همه ساله با فرارسیدن روز شهردار، برنامه‌های مختلف فرهنگی و تجلیل از خدمتگزاران شهرداری در سراسر کشور به ویژه در شهر ارومیه برگزار می‌شود که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم تجمعات،  پیش‌بینی می‌شود ویژه برنامه خاصی در این روز برگزار نشود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید