19:22|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 04 اسفند 1398 - 12:44
کد خبر: 13920
باریش گزارش می‌دهد:

انتظار شهروندان، اتحاد نمایندگان

شهروندان از نمایندگان شهر و استان خود انتظار دارند با اتحاد و همدلی قدم‌های محکمی برای پیشرفت بردارند.
انتظار شهروندان، اتحاد نمایندگان

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، سرانجام انتخابات مجلس پس از کش و قوس‌های فراوان به پایان ر سید و سه نماینده منتخب مردم ارومیه به مجلس راه یافتند.

از آنجایی که انتخابات مجلس شورای اسلامی برای مردم شهرها و شهرستان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است با تمام توان به پای صندوق‌های رای رفتند و همدلی، اتحاد و برادری خود را برای بار دیگر به رخ جهانیان کشیدند.

مردم زمانی به کمک کاندیداها رفتند که آن‌ها برای رسیدن به مجلس به کمک نیاز داشتند و در حال حاضر نیز که راهی خانه ملت شدند انتظار می رود به خواسته‌های مردم احترام بگذارند و اتحاد برای پیشرفت شهر تلاش کنند.

نه تنها نمایندگان ارومیه بلکه نمایندگان کل استان باید برای ساختن استانی قوی از نظر اقتصاد دست به دست هم دهند آبادانی را به آذربایجان‌غربی بیاورند.

نمایندگان یک شهر نباید نگاه شخصی به مسائل داشته باشند و منافع شهر و کشور برایشان مهم‌تر از منافع شخصی باشد و نه اینکه تنها یک منطقه خاص را به دلایل مختلفی مورد توجه قرار دهند.

شهروندان انتظار دارند که نمایندگان به نخبگان جامعه بیشتر بها داده و مانع فرار مغزهای برتر به دیگر کشورها شوند و به دور از تخریب چهره‌های سرشناس شهرستان عمل کنند و بتوانند مشکلات مردم را به دور از هیاهو و دیدگاه‌های شخصی  و در حد توان حل کنند.

از آنجایی که آذربایجان‌غربی را می‌توان از قطب‌های کشاورزی نامید پس انتظار می‌رود با نظارتی درست مشکلات این بخش حل شود اما متاسفانه تا کنون توجهی به این موضوع نشده است.

نماینده مجلس،باید سعی کند تا انتصابات مدیران ادارات شهر، در اولویت اول، به صورت بومی باشد و تلاش کند تا مدیران با کفایت و شایسته، جایگاه مدیریت را اشغال نمایند زیرا تنها در این صورت می‌توان رتبه خوبی از نظر سلامت اداری کسب کرد.

کمیته‌های مشخص همچون کمیته جوانان، کشاورزان، دانشجویان را در سطح شهرسازماندهی کنند، تا به این ترتیب، این کمیته‌ها، نظرات و مشکلات اقشار مختلف جامعه را جمع‌آوری کنند و به صورت مداوم در اختیار نماینده مجلس قرار دهند.

باید زمان‌های مشخصی از طرف نماینده مجلس به منظور رسیدگی به مشکلات مردم، در نظر گرفته شود؛ تا مردم بتوانند در آن زمان مراجعه کرده و مسائل شان را با نماینده منتخب خود در میان بگذارند.

توجه به نظر مردم در مجلس، مشورت با مردم حوزه، پرهیز از خوی کاخ نشینی، چاره جویی برای مشکلات جوانان، مطالبات زنان، برقراری عدالت اجتماعی و رفاه، کم شدن فاصله طبقاتی، رفع تبعیض ها و برخورداری عادلانه از امکانات، حل مشکل بی کاری و ازدواج جوانان، جلوگیری از فساد مالی،  مقابله با تهاجم فرهنگی، تخصص گرایی مهمترین انتظارات ما از نماینده است.

امیدواریم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم به این انتظارات توجه کرده و انتظارات مردم و نیاز منطقه را سرلوحه برنامه کاری خود قرار دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید