19:56|شنبه, اردیبهشت 15 ,1403
تاریخ انتشار: 23 بهمن 1398 - 12:29
کد خبر: 13849
باریش گزارش می‌دهد:

قومیت‌گرایی خط قرمز انتخابات مجلس یازدهم

بحث‌های قومیتی خط قرمز استان در تمامی برهه‌ها به ویژه روزهای انتخابات است و هرگز نباید به آن دامن زد.
قومیت‌گرایی خط قرمز انتخابات مجلس یازدهم

به گزارش سرویس سیاسی باریش‌نیوز، علیرضا ملامحمدی‌زاده فرماندار شهرستان ارومیه، در نشست خبری با اصحاب رسانه امسال گفت: بحث‌های قومیتی خط قرمز ما در انتخابات مجلس یازدهم است و امیدواریم هرگز استارت قومیتی شدن انتخابات زده نشود و کاندیدا باید به این موضوع توجه و اهتمام ویژه ‌ای داشته باشند و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این موضوع بکار می‌گیریم.

وی با اشاره به حضور پررنگ مردم ارومیه در راهپیمایی 22بهمن افزود: حضور مردم شهرستان ارومیه در راهپیمایی ۲۲ بهمن بی‌نظیر بود و جای تقدیر و تشکر از مردم فهیم ارومیه را دارد.
فرماندار ارومیه ادامه داد: لیست نهایی اسامی کاندیدا هنوز بارگزاری نشده است و بر اساس اعلام شورای نگهبان تعداد تایید صلاحیت شدگان یازدهمین دوره انتخابات مجلس این شهرستان ارومیه تا کنون ۷۰ نفر تایید نهایی شده اند،تا پایان امروز باید این اعلام صورت گیرد و ساعت ۱۲ امشب آغاز زمان تبلیغات داوطلبان انتخابات است.

ملامحمدی‌زاده گفت: از بین کاندیدا ۲ نفر تغییر حوزه انتخابیه به ماکو و استان آذربایجان شرقی و یک نفر از تهران به ارومیه داشتیم.
وی اظهار کرد: 501 شعبه در سطح شهرستان برای اخذ رای در نظر گرفته شده که نسبت به دوره گذشته ۹۸ صندوق اخذ رأی افزایش نشان می‌دهد که ۱۱۱ شعبه در بخش مرکزی، 41 شعبه در بخش سیلوانا، ۴۰ شعبه در بخش نازلو، ۳۳ صندوق در بخش صومای برادوست، ۲۶ صندوق در بخش انزل و ۲۴۴ صندوق در خود شهر ارومیه است.

ملامحمدی‌زاده گفت: ستادهای انتخاباتی که امشب زود تر از ساعت ۱۲ آغاز به فعالیت می‌کنند تخلف است و زمان تبلیغات کاندیدای تایید صلاحیت شده از ساعت ۲۴ امشب(چهارشنبه) تا ساعت ۸ روز پنجشنبه ۱ اسفند است.
زهرا روحی، رییس کمیته نظارت‌و بازرسی فرمانداری ارومیه بیان کرد: 31 تخلف تا امروز به هیات نظارت گزارش شده است که اکثر این تخلفات مربوط به زودهنگام می‌باشد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید