14:39|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 02 دی 1398 - 06:21
کد خبر: 13557
یادداشت:

گردشگری فصلی در آذربایجان‌غربی را دریابید

متاسفانه گردشگری فصلی در ارومیه و آذربایجان‌غربی به لطف کم توجهی مسئولان خیلی وقت است به خواب زمستانی رفته و آن‌گونه که باید نتوانسته جایگاه ویژه‌ای در این منطقه داشته باشد. 
گردشگری فصلی در آذربایجان‌غربی را دریابید

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، آذربایجان‌غربی به‌واسطه آب و هوای مناسب و طبیعت بکری که دارد زمینه خوبی را برای توسعه صنعت گردشگری در منطقه شمال غرب کشور فراهم کرده است اما متاسفانه این امر با کم‌توجهی مواجه شده است.

آب و هوای مناسب این استان در فصول مختلف سال باعث شده است تا گردشگران زیادی از نقاط مختلف به این منطقه سفر کرده و از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آن دیدن کنند.

در بیشتر شهرهای توسعه یافته صنعت گردشگری از اهمیت خاصی برخوردار است و سالانه برنامه‌ و طرح‌های بسیار مختلفی برای ارتقاء آن انجام می‌شود که در نهایت بازخورد خوبی از طرف مسافران و گردشگران را به ارمغان می‌آورد.
جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در آذربایجان‌غربی به ویژه در مرکز استان هر مسافر و گردشگری را به خود جذب می‌کند به شرط آن که امکانات و زمینه مناسبی برای استقبال از گردشگران در این منطقه صورت گیرد.
در تابستان سال جاری، حال خوش دریاچه ارومیه باعث شده بود تا گردشگران و مسافران زیادی از جای جای ایران به این منطقه سفر کرده و از زیبایی‌های آن لذت ببرند اما در این میان نبود امکانات مناسب برای استقبال از این مسافران، ضعف بسیار بزرگ صنعت گردشگری در آذربایجان‌غربی و به ویژه شهر ارومیه را نشان می‌داد.
در حال حاضر که 6 ماه به آغاز سفرهای تابستانی مانده و این فرصت خوبی است که برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد امکانات در کنار دریاچه ارومیه فراهم شود تا موعد مقرر که فرا رسید مسئول ادعا نکنند به فکر ایجاد امکانات هستیم! چرا که ایجاد امکانات از این لحظه باید در نظر گرفته و آغاز شود.
زیبایی‌های آذربایجان‌غربی فقط در فصول گرم سال خلاصه نشده است و زمستان این منطقه نیز زیبایی‌های منحصربه فردی دارد که مورد اقبال علاقمندان و گردشگران به مسافرت‌های زمستانی قرار می‌گیرد.
پیست خوشاکوی ارومیه یکی از جاذبه‌های مهم شهر ارومیه برای گردشگری زمستانی است البته به شرط آنکه امکانات و زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر بومی و غیربومی داشته باشد که به لطف تدابیری که هر ساله وعده داده شده و عمل نمی‌شود، در حال حاضر از کمترین امکانات گردشگری زمستانی هم برخودار نیست.
متاسفانه گردشگری زمستانی در ارومیه و آذربایجان‌غربی به لطف کم توجهی مسئولان خیلی وقت است به خواب زمستانی رفته و آن‌گونه که باید نتوانسته جایگاه ویژه‌ای در این منطقه داشته باشد. 
کسب درآمد بواسطه صنعت گردشگری فصلی نیاز به برنامه و طرح‌ریزی مناسبی دارد همچنین استفاده از ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان‌غربی اگر در فراموشی مطلق مسئولان قرار نگیرد می‌تواند توسعه گردشگری و شکوفایی اقتصادی این منطقه را تا حد زیادی ارتقاء دهد.  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید