06:40|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 05 آذر 1398 - 06:04
کد خبر: 13380
کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

آذربایجان‌غربی برفی و بارانی می‌شود

براساس اعلام سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی با ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه 6 آذرماه، بارش برف و باران اغلب در مناطق جنوبی و مرکزی آذربایجان‌غربی پیش‌بینی می‌شود.
آذربایجان‌غربی برفی و بارانی می‌شود

یاسر اشتاد، کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز در مورد آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: روز گذشته پدیده غالب در برخی از شهرهای پرجمعیت و به ویژه شهر ارومیه آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی بود.
وی افزود: با توجه به پایداری هوا، روز سه‌شنبه 5آذرماه نیز همچنان غلظت آلاینده‌های جوی در ارومیه و شهرهای پرچمعیت استان وجود دارد.
اشتاد گفت: از روز چهارشنبه 6 آذرماه با ورود سامانه بارشی به آذربایجان‌غربی، از حجم آلودگی هوا کاسته می‌شود همچنین سامانه بارشی بیشتر در مناطق جنوبی و مرکزی استان فعالیت می‌کند و این روند به صورت متناوب تا اواخر هفته جاری ادامه دارد.
وی تصریح کرد: شدت بارش‌ها در مناطق جنوبی و مرکزی استان پیش‌بینی شده است و شب چهارشنبه و روز پنجشنبه بر شدت بارش‌ها افزوده می‌شود.
اشتاد در ادامه گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی و ابری بودن هوا در ساعات شب به صورت نسبی 2 الی 3 درجه دمای هوا افزایش می‌یابد.
کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی در پایان به وضعیت دمایی آب و هوا نیز اشاره و تصریح کرد: طبق گزارش ایستگاه‌های هواشناسی، شهرستان میاندوآب با 12 درجه گرم‌ترین شهر استان، اشنویه با 8 درجه زیر صفر سردترین شهر استان و دمای هوای ارومیه نیز با کمینه دمای 5 درجه زیر صفر و بیشینه دمای 7 درجه بالای صفر گزارش شده است.   

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید