01:37|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 19 آبان 1398 - 09:53
کد خبر: 13285
مدیر کل بانک ملی شعب آذربایجان‌غربی در گفتگو با باریش عنوان کرد:

افزایش دوبرابری وام ازدواج برای افراد خاص

خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان با ارائه مدرک معتبر می‌توانند وام 120 میلیون تومانی برای زوجین دریافت کنند.
افزایش دوبرابری وام ازدواج برای افراد خاص

حبیب الله غالب، مدیر کل بانک ملی شعب آذربایجان‌غربی در گفتگو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، در رابطه با پرداخت تسهیلات گفت: بیشترین ارائه تسهیلات و پرداخت وام ازدواج از سوی بانک ملی است .

وی در ادامه بیان کرد: محدودیتی در پرداخت تسهیلات  وجود ندارد و تمام افرادی که در بانک ملی حساب بانکی دارند متناسب با حسابشان از امتیاز بهره‌مند می‌شوند.

این مقام مسئول  با اشاره به اینکه در سطح استان 87 شعبه فعال در استان و 7 باجه با فعالیت شبانه روزی در پایانه‌های مرزی، اعلام کرد: شعبه‌هایی در پلدشت، گمرک بازرگان، گمرک رازی خوی،  سرو ارومیه فعالیت می‌کنند که در آینده نزدیک گمرک گیله سردشت به آن‌ها اضافه می‌شود.

غالب در رابطه با سود بانکی ادامه داد: سود سپرده‌های بانکی مطابق مقررات بانک مرکزی و مصوبات شورای پول و اعتبار 18 درصد است که تسهیلات  قرض الحسنه شامل این مقدار سود نیست و فقط 4 درصد کارمزد دارد.

مدیر کل بانک ملی شعب آذربایجان‌غربی با اشاره به وام‌های افراد خاص بیان کرد: بعضی از وام‌ها مانند مسکن روستایی و خانواده‌های شهدا یارانه سود دارند، به این شکل که بخشی از 18 درصد سود را دولت پرداخت می‌کند.

غالب با توجه به اینکه بانک ملی دو نوع سپرده کوتاه مدت و بلند مدت ارائه می‌دهد ادامه داد: طبق مصوبات شورای پول و اعتبار سود سپرده‌های کوتاه مدت به شکل ماه شمار 10 درصد و سپرده‌های بلند مدت یک ساله 15 درصد است.

وی با اشاره به پرداخت سودهای 18 درصد برای سپرده‌های بلند مدت یک ساله گفت: افراد تحت شرایط خاص و با صدور اوراق و گواهی ویژه ازسوی بانک مرکزی، می‌توانند نرخ سود سپرده خود را تا 18 درصد افزایش دهند.

این مقام مسئول افزود: سایر بانک‌ها، اعم از دولتی و خصوصی نیز ملزم به حرکت در این چارچوب هستند و سودهای بانکی بیشتر از این مقادیر، خلاف قوانین بانک مرکزی است.

غالب  دررابطه با اینکه بانک ملی ایران بیشترین سهم را در پرداخت وام ازدواج دارد خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه در استان، هفت هزار و 370  فقره وام به ارزش ریالی دو هزار و 275 میلیارد و 170 میلیون ریال به زوجین پرداخت شده است.

مدیر کل بانک ملی شعب آذربایجان‌غربی گفت: سقف وام ازدواج تا 60 میلیون تومان برای زوجین افزایش یافته، که این عدد برای خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان با ارائه مدرک معتبر برای زوجین 120 میلیون تومان است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید