15:41|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 13 آبان 1398 - 12:44
کد خبر: 13246

بی‌مهری به ورزشگاهی در دل ارومیه پایان ندارد

15 سال گذشت اما آن هفته دولتی که قرار بود ورزشگاه 15 هزار نفری شهید مهدی باکری ارومیه در آن افتتاح شود هیچگاه فرا نرسید در سال جاری نیز با وجود وعده‌های فروانی که در جهت افتتاح آن داده می‌شد باز هم افتتاح نشد.
بی‌مهری به ورزشگاهی در دل ارومیه پایان ندارد

به گزارش سرویس ورزشی باریش نیوز، افتتاح بسیاری از پروژه‌ها در ارومیه در کش و قوس وعده‌ها مانده، یکی از این پروژه‌ها ورزشگاه ارومیه است که هرازگاهی مسئولین تاریخ‌های مهم تقویم را برای افتتاح آن مشخص می‌کنند، رویایی که جوانان دیروز را به میانسالان امروز مبدل کرده ولی هنوز راه به جایی نبرده است و در حال حاضر روز به روز، ماه به ماه و سال به سال وعده افتتاح آن زمین بعدی موکول می‌شود، تا حدی که دیگر تعداد وعده‌های زمان افتتاح از دست خارج شده و در دسترس نیست.

پروژه‌های عمرانی در هر شهر و منطقه از جمله گام‌های اساسی و مهم در جهت پیشرفت آن شهر و منطقه محسوب می‌شوند، زیرا زمانی که عنوان یک شهر و یا کلانشهر را برای منطقه‌ای اطلاق می‌کنیم پس این کلانشهر بایستی دارای زیرساخت‌های مشخص و خاصی نیز باشد.

کمبود اعتبار، ضعف پیمانکار و معارض ملکی از جمله مشکلاتی هستند که اکثر پروژه‌های عمرانی آذربایجان‌غربی را با خود درگیر کرده‌اند.

کلانشهر ارومیه نیز با تمام کمبودها و کاستی‌هایی که به وضوح قابل لمس هستند، همواره کوشیده تا خود را به عنوان کلانشهر نزدیک‌تر کند ولی متاسفانه در این زمینه دارای پرونده قطوری از پروژه‌های نافرجام است که عاقبتشان به جایی ختم نشده است.

تا زمانی که مسئولین دست از وعده‌های تکراری و ناتمام خود نکشند و ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه افتتاح نشود وضعیت ورزش استان حل نمی‌شود.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه با نام شهید مهدی باکری در سال 83 در زمینی به مساحت 19 هزار متر مربع کلنگ زنی شد و سال‌هاست از روند احداثش می‌گذرد و از آنجایی که پروژه های ورزشی_عمرانی در آذربایجان‌غربی به عنوان اصلی‌ترین شاخصه‌های پیشرفت یک کلان شهر آثار بسیار بارز و مهمی در توسعه شهر دارند ولی طولانی شدن پروسه احداث و نیمه تمام ماندن این پروژه‌ها اثرات منفی بسیاری برای شهر را در پی دارد و مسئولین فقط از نام این پروژه‌ها استفاده ابزاری می‌کنند.

ورزشگاه 15 هزار نفری در حال خاک خوردن است و هر ساله فقط شاهد وعده‌های مختلف از سوی مسئولین دولتی و استانی در جهت تخصیص بودجه به‌جای پیشرفت و قابل استفاده بودن برای عموم هستیم، این ورزشگاه در حال حاضر یاری مسئولین را برای افتتاح می‌طلبد.

مسئولین از وعده دادن خسته نمی‌شوند و هربار که سخن از این استادیوم بر میان می‌آید مسئولین از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی، و افتتاح آن خبر می‌دهند اما این وعده‌ها عملی نیست و به‌ نوعی وعده وعید دادن عادتی ترک نشدنی برای عده‌ای شده است.

هر بار که مسئولین وعده جدیدی را سر می‌دهند خواستار تخصیص بودجه جدیدی نیز می‌شوند بودجه‌ای که کجا صرف می‌شود آن معلوم نبوده و برای همگان تیره و تار است.

 با طولانی شدن پروسه احداث و تکمیل این پروژه  قسمت کلانی از بودجه استانی برای این ورزشگاه هزینه می‌شود و پول‌های زیادی در این پروژه نا تمام خفته است که اگر همین روند ادامه یابد احتمال به یغما رفتن بودجه‌های اختصاص یافته بیش‌تر می‌شود.

 ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه که پس از پنج سال می‌توان از آن به عنوان استادیوم فرسوده یاد کرد تاکنون قابل استفاده نبوده است زیرا مسئولین هیچگاه به وعده‌های خود عمل نکردند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید