21:54|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 05 شهریور 1398 - 11:04
کد خبر: 12796
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی عنوان کرد:

قبوض کاغذی برق حذف می شوند

با آغاز اجرای طرح قبوض سبز یعنی حذف قبوض کاغذی 90 درصد از مشترکین شماره تلفن خود را برای ارسال پیامک اعلام کرده اند.
قبوض کاغذی برق حذف می شوند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، اکبر حسن‌بگلو، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: امسال پیک را بدون خاموشی از بابت افزایش بار گذراندیم و من از مردم و رسانه‌ها بابت این فرهنگسازی تشکر می‌کنم اما خاموشی‌هایی وجود داشت که دلیل آن تعمیرات یا توسعه شبکه بود زیرا خاموشی از بابت افزایش بار نداشتیم.

وی  با اشاره به اینکه در سال گذشته پیک مصرف ۱۰۵۰ مگاوات بود که باعث ۱۰۰ تا ۱۵۰ مگاوات خاموشی شد افزود: با توجه به آمار امسال پیک ما ۱۰۵۱ مگاوات بود و هیچ خاموشی نداشتیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه طول جاده شهید کلانتری 27 کیلومتر است و تنها ۵ کیلومتر آن روشنایی داشت ادامه داد: شرکت برق در قالب پیمانکاری با وزارت راه روشنایی ۸ کیلومتر آن را تامین کرده و لازم به ذکر است، شرکت برق هیچ مسئولیتی در قبال تامین روشنایی جاده‌ها ندارد و این کارها را به  صورت پیمانکاری با وزارت راه و شهرسازی انجام می‌دهد.

حسن‌بگلو با یادآور شدن اینکه ۳۷ نقطه در استان که از برق‌های تخفیف دار مثل کارخانجات تولیدی و کشاورزی برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده میکردند را شناسایی و تحویل مراجع ذیصلاح کردیم گفت: براساس قانون ماینرهایی که دارای مجوز از وزارت صمت هستند می‌توانند درخواست انشعاب برق دهند و تعرفه آنها طبق تعرفه برق صادراتی محاسبه خواهد شد.

وی بیمارستان‌ها را موظف به داشتن ژنراتور برق اضطراری دانست و خاطر نشان کرد: علت قطعی ۲۵ روز پیش بیمارستان امام خمینی ارومیه اختلالات داخلی بود و برق منطقه در آن زمان قطع نبود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در سال ۹۸ برنامه تامین نیروی برق ۹ روستای استان را داریم.

حسن‌بگلو با اشاره به حذف قبوض برقی عنوان کرد: ۹۰ درصد مشترکین در اجرای طرح قبوض سبز، یعنی حذف قبوض کاغذی شماره تلفن اعلام کرده‌اند و از ابتدای مرداد قبض مصرفی برای این مشترکین به صورت پیامکی ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر۱ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۵۰۹ مشترک برق خانگی، تجاری و صنعتی در استان داریم که از این تعداد بیش از ۳۲۳ هزار مشترک روستایی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۸ میلیون برگ قبض، اخطار و اعلان چاپ می‌شود خاطر نشان کرد: با حذف قبوض کاغذی حدود ۴ میلیون برگ A4 صرفه‌جویی خواهد شد زیرا با حذف قبوض کاغذی پیامک و اپلیکیشنهای ویژه جایگزین خواهند شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید