20:17|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 04 شهریور 1398 - 04:06
کد خبر: 12781

فضای مجازی، حیات خلوت کلاهبرداران شده است

با افزایش دسترسی مردم به شبکه‌های اینترنتی و فضاهای مجازی تعداد سودجویی‌ها و کلاهبرداری‌ها در این محیط بیشتر شده و در واقع این محیط به نوعی حیات خلوت سارقان اینترنتی تبدیل شده است.
فضای مجازی، حیات خلوت کلاهبرداران شده است

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، کلاهبرداران هر بار شیوه و روش خاصی برای سودجویی از مردم انتخاب می کنند و اینروزها شبکه ها و اپلیکیشین‌های مجازی هم در واقع حیات خلوت جیب برهای اینترنتی شدند.

تعداد افرادی که در سالهای اخیر بخاطر افزایش استفاده از فضاهای مجازی براس انجام کارهای بانکی ویا خرید از درگاه های اینترنتی دچار خسران و ضرر مادی و معنوی شدند علیرغم هشدارهایی که نیروی انتظامی در مورد کلاهبرداری های اینترنتی می دهند، کم‌نیستند.

عدم آگاهی کافی مردم از شیوه درست خریدهای اینترنتی و شیوه های مختلف کلاهبرداران برای سوءاستفاده از حساب های بانکی از موضوعاتی است که برخی ها را به قولی لقمه حاضر آماده برای دزدان اینترنتی کرده است.

خریدار قلابی سارق از آب درآمد!

یکی‌از مخاطبان باریش‌نیوز در پیامی‌ نوشته است: چند هفته پیش از طریق نرم افزار دیوار قصد فروش وسیله ای رو داشتم، بالاخره چند روز پیش یه نفر به عنوان مشتری تماس گرفت و بعد از چانه زدن در مورد قیمت، برای قیمت ۳میلیون و نهصد تومان توافق کردیم.

این مخاطب مالباخاته در ادامه نوشته است: در محلی قرار گذاشتیم تا معامله انجام شود، ساعت حدود ۴ بعدازظهر بود که همدیگر رو ملاقات کردیم بعد از اینکه وسیله رو تحویل گرفت، شماره کارت بانکیم رو گرفت و با موبایل پول رو میخواست انتقال بدهد، می دونستم که بیشتر از ۳میلیون تومان نمی شود کارت به کارت کرد ولی گفت محدودیت انتقال نداره و تنها مشکلی که وجود داره این است که قبل از ساعت ۲ پولل آنی میاد به حساب ولی بعد از ۲ یه ۲ ساعتی طول می کشد.

وی با تاکید بر هوشیاری مردم در خرید و فروش های اینترنتی گفت: حتی لفظ "تراکنش موفق" و علامت تیک سبز رو روی گوشی ایشون دیدم و به همین اعتماد کردم و دستگاه رو تحویل دادم و رسید و دستخطی تحویل نگرفتم الان حدود یک هفته میگذرد ولی خریدار شماره تلفنش خرا خاموش کرده و هیچ پولی هم به حسابم نیامده است.

سراب درآمدهای آنچنانی وعده سارقان در فضای مجازی

توحید از دیگر مخاطبان باریش نیوز است که در تله کلاهبرداران فضای مجازی افتاده و متضرر شده که در تماس با باریش نیوز گفته است: کلاهبرداری اینترنتی سایت world way capitalدر ایران و دزدیدن پول‌های مردم بیچاره به امید دادن سودهای کلان ،من خودم یکی از مالباختگانم متاسفانه جوانهای ما بدون مطالعه تو سایت ثبت نام می‌کنند به امید اینکه به حسابشان پول واریز شود.

این مخاطب در ادامه اظهار کرده است: متاسفانه بیشتر سایت هایی که به امید درآمدهای کلان از مردم ثبت نام می کنند جعلی هستند و در واقع از جیب مردم سوءاستفاده می کنند بدون اینکه ردی از خودشان به جا بگذارند و مردم بتوانند به حقوق از دست رفته شان برسند.

شگرد مختلف دزدان در سرقت‌های اینترنتی

چند روز گذشته بود که پلیس فتای آذربایجان غربی در پیگیری شکایت های مردمی مبنی بر کسر پول از حسابهایشان در هنگام خرید از دستگیری کلاهبرداران اینترنتی در استان خبر دادند و طی هشداری از مردم خواستند که در صورت اقدام به خرید از درگاه های اینترنتی حتما از اصل بودن آن آگاهی پیدا کنند، رمز اصلی و رمز دوم کارت بانکی را به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهند و به هیچ عنوان تصویر کارت بانکیشان را به افرادی که نمی شناسند ارسال نکنند.

با همه توصیه های ایمنی که پلیس فتای آذربایجان غربی در خصوص شیوع کلاهبرداری های اینترنتی در استان به مردم داده است اما تعداد پیامهای ارسالی مردم به پایگاه خبری باریش نیوز بیانگر آن است که مسئولان انتظامی بیشتر باید مردم را در مورد نحوه سرقت های اینترنتی آگاه کنند چون دزدان هر روز به شیوه های جدیدتری برای کلاهبرداری از مردم متوسل می شوند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید