07:49|یکشنبه, اردیبهشت 09 ,1403
تاریخ انتشار: 08 مرداد 1398 - 11:01
کد خبر: 12570

دست مردم دیگر به مرغ هم نمی‌رسد

با تصویب قیمت بالای 12 هزار تومان از سوی دولت برای گوشت مرغ چند روزی است که مرغ در بازار پروتئین ارومیه نایاب شده است و بعید نیست که دیگر دست مردم به این آسانی به گوشت مرغ هم نرسد.
کارت ملی بیار مرغ ببر!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، قصه افزایش قیمت کالاها به ویژه اقلام اساسی در بازار امروز دیگر قصه هفتاد من کاغذ است و هر دم از باغ بری می‌رسد، یک روز گوشت قرمز کمیاب می‌شود و روز دیگر برای خرید شکر مردم باید صف بایستند.

اینبار بازهم نوبت گوشت مرغ است که بعد از ثبات نسبی که طی یک ماه اخیر در بازار داشت بازهم با نوسان قیمت روبرو شده و بازار آن متلاطم شود به طوری که برخی‌ها از عرضه گوشت مرغ در برخی مراکز توزیع شهر ارومیه با ارائه کارت ملی خبر دادند.

البته در این میان حجم پیام‌های که به باریش نیوز ارسال شده و مردم در آن از سخت پیداکردن مرغ در بازار و قیمت نجومی اش علیرغم اعلام قیمت مصوب از سوی دولت، شکایت کرده و گلایه‌مند بودند هم کم نیست.

۵۰ درصد مرغ موجود در بازار ارومیه قاچاق است

کریم عرب‌باغی، نائب رئیس اتحادیه مواد پروتینی، گوشت و مرغ ارومیه امروزدر حالی از احتمال کاهش قیمت مرغ در ارومیه طی 10 روز آینده خبر داده که اعلام کرده است: ۵۰ درصد مرغ موجود در بازار ارومیه که با قیمت ۱۸ هزار تومان عرضه می‌شود قاچاق است.

وی قیمت مرغ در بازار ارومیه را 12 هزار و 900 هزار تومان اعلام کرده و علت افزایش را کمبود کشتار در کشتارگاه‌های استان دانسته است.

این مسئول، کمبود جوجه یک‌روزه و عدم عرضه آن به مرغداری‌ها، افزایش قیمت جوجه یک‌روزه و مقرون به صرفه نبودن آن برای مرغداری‌ها علت اصلی افزایش قیمت مرغ و کمبود آن در بازار است.


نائب رئیس اتحادیه مواد پروتینی،گوشت و مرغ ارومیه با بیان اینکه در صورت تایید مجوز عرضه مرغ یخ زده به بازار کمبود موجود جبران می‌شود یادآورشد: پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ روز آینده قیمت مرغ کاهش یابد.

توزیع مرغ منجمد به قیمت تنظیم بازار

رسول جلیلی، رئیس جهادکشاورزی آذربایجان غربی در حالی خبر از تعدیل قیمت مرغ در استان می دهد که قرار است این اتفاق با تعدیل قیمت و توزیع مرغ منجمد به قیمت تنظیم بازار در روزهای آینده انجام شود.

وی تصریح کرد: همچنین برای حمایت از تولیدکنندگان گوشت مرغ استان، سه هزار تن نهاده طیور به منظور افزایش جوجه‌ریزی و تداوم تولید به مرغداری‌های استان توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بنابراین براساس هماهنگی‌های انجام شده با تولیدکنندگان گوشت مرغ مبنی بر افزایش کشتار، در روزهای آینده قیمت گوشت مرغ در استان تعدیل می‌شود.

نگرانی مردم از نبود نظارت بر بازار مرغ

ارسطو از مخاطبان باریش نیوز در پیامی گفته است علیرغم اینکه قیمت مصوب برای مرغ اعلام شده ولی در شهر ارومیه چند روز پیش مرغ را با قیمت 15 هزار تومان خریداری کردیم و البته مرغ خود ارومیه نبود بلکه مرغ کستارگاه شهرستان بود.

وی در ادامه با بیان اینکه مرغ کشتار ارومیه با قیمت 18 هزار تومان هم عرضه می‌شد، از نبود نظارت کافی بر فعالیت مراکز فروش ابراز نگرانی کرد و گفت: تا زمانی که مسئولین رسیدگی جدی نداشته باشد مردم باید قیمت‌های سلیقه‌ای را تحمل کنند.

کاهش کیفیت مرغ‌های موجود در بازار

فرزین از دیگر مخاطبان باریش نیوز نوشته است: چند روز پیش برای خرید مرغ رفتم ولی در مراکز عرضه مرغ وجود نداشت و بالاخره پس از کلی پرس و جو مرغ را با قیمت 15 هزار تومان خریدم.

این مخاطب ادامه داده است: مرغی را که از بازار خریدم اصلا شبیه مرغ نبود و بیشتر شبیه جوجه بود چون جثه آن خیلی کوچک بود با این حال این همه هم افزایش قیمت پیدا کرده ولی کیفیت آن هر روز کاهش پیدا می‌کند.

گفتنی است، سیر افزایش قیمت مرغ در مردادماه با رسیدن به قیمت 15هزارتومان به بیشترین میزان خود در دو سال گذشته رسید و اگر شیب گرانی با همین منوال پیش رود به زودی شاهد پرواز گوشت مرغ از سفره‌های مردم به خصوص اقشار متوسط جامعه هم خواهیم بود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید