21:03|یکشنبه, اردیبهشت 09 ,1403
تاریخ انتشار: 08 مرداد 1398 - 10:22
کد خبر: 12569
باریش گزارش می‌دهد:

پیاده‌روهایی که به پارکینگ تبدیل شدند

سدمعبر توسط خودروهای پارک شده در معابر شهر ارومیه امکان تردد عابرین پیاده را سخت کرده و این معابر را به پارکینگ خودرو تبدیل کرده است.
پیاده‌روهایی که به پارکینگ تبدیل شدند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، توجه به وضعیت پیاده‌روها در فضای شهری یک موضوع بسیار مهم است که نباید به فراموشی سپرده شود.
در چند سال اخیر پیاده‌روهای شهر ارومیه تا حدودی ساماندهی و سنگ فرش شدند و این باعث تغییر در معماری شهر و همچنین تسهیل در رفت و آمد عابرین پیاده را در پی داشته است. اما چیزی که این روزها تداخل در تردد عابرین پیاده در پیاده‌روها را به وجود آورده ایجاد سدمعبر از سوی برخی راننده‌ها و مغازه‌داران در سطح شهر است. 
بارها از سوی مدیران شهری جهت جمع‌آوری و برخورد با عاملان سدمعبر برخورد قانونی صورت گرفته اما گویا این داستان تمامی ندارد.
زندگی شهری قانون دارد
یکی از شهروندان ارومیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: زندگی شهرنشینی قوانین و مقررات خاص خود را دارد و باید به قوانین اعمال شده احترام گذاشت.
وی افزود: شهروندان باید در چارچوب مقررات و قوانین شهری رفتار کنند و حق و حقوق شهروندی را رعایت نمایند. 
نبود جای پارک باعث ایجاد سدمعبر می‌شود
به عقیده یکی از شهروندان ارومیه‌ای کمبود پارکینگ در برخی از خیابان‌های شهر باعث می‌شود رانندگان خودروهای خود را در پیاده‌روها پارک کنند و این امر باعث افزایش سدمعبر توسط خودروها در شهر شده است.
این شهروند در ادامه از مسئولان خواست تا با مدیریت صحیح اقدام به احداث پارکینک‌های طبقاتی کنند تا مردم بتوانند به راحتی از امکانات مناسب پارکینگ‌ها استفاده کنند.


جای تابلوهای تبلیغاتی مغازه‌ها در کنار خیابان نیست
یکی از کاربران باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: برخی از مغازه داران تابلوهای بزرگ را در کنار خیابان می‌گذارند و ادعا می‌کنند که هیچ کسی حق ندارد در این مکان پارک کند.
این کابر افزود: مأموران شهری حتما باید با این افراد برخورد قانونی کنند تا دیگر دچار تخلفات شهری نباشند.


مکان‌های پرتردد شهر ارومیه رفع سدمعبر می‌شود
امیر سحابی، معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: جمع آوری سد معبر ها یکی از اصلی ترین اهداف شهرداری است و خیابان های  خیام جنوبی، عطایی، بازار ارومیه، امینی، حافظ ، جهاد و در هر مکانی که موارد سد معبر مشاهده شود به صورت کاملا جدی پیگیری می‌شود.
وی در اشاره به مراحل پیگیری سد معبر خاطر نشان کرد: در مرحله اول تذکرهای لازم داده می‌شود اما در صورت عدم توجه، افراد با مبالغ ناچیزی جریمه می‌شوند به امید اینکه دیگر این کار را تکرار نکنند.
این مقام مسئول افزود: پس از آنکه افراد اهمیتی به اقدامات مامورین شهرداری نمی‌دهند به اجبار اجناس متخلفین جمع آوری می‌شود.
سحابی با اشاره به تداوم عملیات جمع‌آوری خاطر نشان کرد: متخلفین با قراردادن اجناس خود در پیاده روها و حتی خیابان‌ها باعث اختلال در رفت و آمد مردم می‌شوند این موضوع دلیل تداوم عملیات جمع آوری کسانی است که سد معبر می‌کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه در رابطه با اقدامات اجرایی برای ساماندهی دستفروشان گفت: در سطح شهر ارومیه بازارهای روز برای دست فروشان وجود دارد که با ارائه درخواست کتبی بعد ازدریافت غرفه می‌توانند در این محل‌های به کسب درآمد مشغول شوند.
تصرف  معابر و ایجاد سدمعبر در کوچه و خیابان‌ها نظم شهر را بر هم زده و طبق ماده 101 قانون شهرداری‌ها، معابر و خیابان‌ها متعلق به شهرداری است و هر اقدامی که باعث انسداد آن شود به عنوان سد معبر تلقی می‌شود.
امیدواریم با مدیریت و فرهنگ‌سازی صحیح با عاملان سد معبر برخورد و جلوگیری شود تا شاهد رعایت حقوق شهروندی و نظم شهری باشیم. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید