19:00|یکشنبه, اردیبهشت 23 ,1403
تاریخ انتشار: 07 مرداد 1398 - 14:21
کد خبر: 12561
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی:

احکام قضایی باید با همکاری دستگاه‌ها اجرایی شود

دستگاه‌های دولتی با همکاری هم احکام قضایی را عملیاتی کنند و برنامه مدون خود را اجرا کنند و به صورت جدی پیگیری و ادامه پیدا دهند.
احکام قضایی باید با همکاری دستگاه‌ها اجرایی شود

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، علی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، امروز در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال در استان از برگزاری این جلسه ابزار رضایت و اظهار کرد: موضاعات جلوگیری از سیلاب و لایروبی مسیر رودخانه‌ها مسئله بسیار مهمی است که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود.
وی افزود: برداشت کلی از آسیب‌های استان در زمینه اراضی دولتی و ملی و بیت‌المال وجود ندارد از این رو هر کدام از سازمان‌ها در کل استان باید برنامه خود در حفاظت از اراضی ملی را عنوان کرده و در راستای رسیدگی به آسیب‌های موجود گام بردارند.
گروسی گفت: هر یک از دستگاه‌های مسئول باید یک بانک اطلاعاتی مشخصی را تنظیم کنند و به مرور زمان و با یک زمان مشخص آن را پیش ببرند.
این مسئول قضایی عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی مشکلات موجود را به قوه قضاییه اطلاع دهند تا قوه قضاییه نیز در حوزه پیشگیری از وقوع جرم تا جایی که نیاز است ورود پیدا کند و به مسائل پیش آمده رسیدگی کامل داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه اسناد مالکیت ارازی دولتی و ملی مسئله مهمی است اظهار کرد: برخی از ادارات که متولی اموال دولتی هستند هنوز به طور کامل برنامه‌ای در زمینه اخذ اسناد مالکیت دولتی ندارند و این امر باید پیگیری شود.
گروسی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید فشار زیادی برای تشکیل جلسات داشته باشند و موضوعات مختلفی را مطرح کنند و در جایگاه خود برای جلسه دستور کار تعیین کنند.
وی اضافه کرد: بحث‌های جلسات باید به صورت جزئی بررسی شود همچنین باید در راستای تصرف اراضی دولتی و ملی و ساخت سازهای غیر قانونی تیمی تشکیل شود و از بی نظمی جلوگیری شود.
این مسئول قضایی با اشاره به اینکه باید دغدغه‌های مدیر عالی استان را در جلسات این‌چنینی مطرح  کنیم افزود: بیش از هزار پرونده صادر شده دارای رأی در ماده 100 است که این امر قابل قبولی نیست.
وی ادامه داد: مشکلات باید به ترتیب عملیاتی و اجرا شود تا مردم نیز عملکرد صورت گرفته دستگاه‌های اجرایی را از نزدیک مشاهده کنند.
این مسئول قضایی با اشاره به اینکه از طریق دادستان‌ها پیگیر اجرای احکام هستیم افزود: باید دستگاه‌های دولتی با همکاری هم احکام قضایی را عملیاتی کنند و برنامه مدون خود را اجرا کنند و به صورت جدی پیگیری و ادامه پیدا دهند.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: از رسانه‌های استانی خواستار هستیم  که به موضوعات حساس وارد شده و آن را پیگیری کنند و تصرفات را گزارش دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید