22:17|یکشنبه, اردیبهشت 23 ,1403
تاریخ انتشار: 05 مرداد 1398 - 10:19
کد خبر: 12532

پل‌های روگذر یا پیست اتومبیل رانی!

احداث پل‌های روگذر و زیرگذر در سطح شهر ارومیه نقش مهمی در کاهش ترافیک شهری دارند اما عدم رعایت سرعت مجاز باعث شده روزانه شاهد واژگونی خودروها و افزایش تصادفات درون شهری در این مسیرها باشیم.
پل‌های روگذر یا پیست اتومبیل رانی!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، برای تسهیل در تردد و عبور مرور وسایل نقیله و کاهش ترافیک شهری در چند سال اخیر شهرداری اقدام به احداث پل‌های روگذر و زیر گذر در سطح شهر ارومیه کرده است.
پل‌های احداث شده در سطح شهر نه تنها در کاهش ترافیک شهری تأثیر گذار است بلکه نمای شهر را نیز زیباتر نشان می‌دهد.
اما برخی از افراد خلاف قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی در سطح شهر تردد می‌کنند و عبور و مرور در پل‌های روگذر و زیرگذر را با پیست اتومبیل‌رانی اشتباه می‌گیرند.
نبود علائم راهنمایی و رانندگی در ورودی روگذر و زیر گذرهای سطح شهر ارومیه
یکی از شهروندان ارومیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز، از سرعت بیش از حد برخی رانندگان در پل‌های زیرگذر و روگذر سطح شهر گلایه کرد و گفت:  سرعت مجاز در مسیرهای روگذر و زیرگذرها 60 کیلومتر است اما متاسفانه در ورودی این مسیرها هیچ‌گونه علامت هشدار دهنده نصب نشده است.
وی افزود: نصب چراغ هشدار دهنده و دوربین مدار بسته مانع تصادفات روزانه‌ای در این مسیرها می‌شود در شهرهای بزرگ تمامی روگذرها و زیرگذرها علائم هشدار دهنده و دوربین نصب شده  دارند که امیدواریم در شهر ارومیه هم به این امر توجه شود.
روزی نیست که در روگذر و زیرگذرهای شهر ارومیه تصادف نبینیم!
رضا یکی از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: هر روز از روگذر امام‌ علی، مادر و مدرس عبور می‌کنم و روزی نیست که شاهد تصادف در این مکان‌ها نباشم .
وی افزود: بروز تصادفات روزانه‌ای در روگذر و زیرگذرها باعث ایجاد ترافیک سنگین در این مکان می‌شود از مسئولان تقاضا داریم حداقل برای ساعت‌های اوج ترافیک فکری به حال روگذرهای غیراستاندارد داشته باشند تا هر روز شاهد هدر رفت زمان و بروز تصادفات دورن شهری نباشیم.


عدم رعایت سرعت مجاز در روگذر و زیرگذرها
مهدی از شهروندان ارومیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: یکی از عوامل تصادفات درون شهری عدم رعایت سرعت مجاز است.
وی افزود: احداث پل‌های زیرگذر و روگذر تا حد زیادی در کاهش ترافیک شهری مؤثر است باید فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی در روگذرها اجرا وعملیاتی شود تا هر روزه واژگونی خودروها در روگذر و زیرگذرها نباشیم.
افزایش 3 درصدی تصادفات درون شهری
باقر بهرامی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس آذربایجان غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: براساس آخرین آمار مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس استان در سه ماهه نخست سال جاری تعداد 2613 مأمویت در تصادفات درون شهری ثبت شده که این تعداد نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است.
در تصادفات درون شهری 2 هزار و987 مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده است که نسبت به مشابه سال گذشته 4/5 درصد افزایش دارد همچنین 2هزارو 581 نفر در مراکز درمانی بستری و تحت درمان قرار گرفته‌اند.
رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی همچنین ایجاد علائم هشدار دهنده در ورودی‌های روگذرو زیرگذرهای شهر ارومیه تا حد زیادی از بروز تصادف و واژگونی خودرو در این مکان‌ها جلوگیری می‌کند از طرفی دیگر نهادینه شدن فرهنگ درست رانندگی نیز از مؤلفه‌های اصلی رانندگی صحیح در سطح شهر است که امیدواریم شهروندان به این امر توجه داشته باشند تا آمار تصادفات درون شهری کاهش یابد. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید