03:26|دوشنبه, اردیبهشت 17 ,1403
تاریخ انتشار: 03 مرداد 1398 - 09:24
کد خبر: 12512
یادداشت:

آموزش و پرورش پاسخگوی فاجعه خانه انصاری باشد

خانه انصاری بنایی به جا مانده از دوران قاجار است که بدلیل بی توجهی‌ها دیروز دچار آتش گرفتگی شد و مسئولان حراست از این بنا باید پاسخگو این فاجعه باشد.
آموزش و پرورش  پاسخگوی فاجعه خانه انصاری باشد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، خانه انصاری که هم اکنون تحت مالکیت آموزش و پرورش، مورد بی‌توجهی مسئولین قرار گرفته است. قدمت این بنا به اوخر دوره قاجار برمی‌گردد متعلق به بابک جعفری بود و پس از مرگش به فرزند و همسر سیف‌الله‌خان انصاری رسید و به همین علت به خانه انصاری شهرت یافته است.

مصالح به کار رفته در این بنا از سنگ و آجر، خشت و چینه است و سقف آن دارای پوشش چوبی و اندود گچ و تخته پوش است. پشت بام این بنای تاریخی را با اندود کاه و گل عایق کاری کرده‌اند. نمای بیرونی خانه تاریخی انصاری که دو طبقه است با کاشی‌های هفت رنگ و آجرهای لعاب‌دار فیروزه‌ای آراسته شده است.

این بنا تاریخی دیروز دچار آتش سوزی شد که به گفته مسئولین خسارت‌های به بار آمده جزئی است اما این چنین به نظر نمی‌رسد.

جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در گفتگو با باریش نیوز اظهار کرد: آموزش و پرورش مالک اصلی این بنا است.

ابراهیم شاد گوشچی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه نیز در گفتگو با باریش نیوز دلیل آتش سوزی را بی‌احتیاطی و علف‌های هرز بیان کرد.

چرا باید در اطراف یک بنای تاریخی با ارزش ملی، بی احتیاطی هایی رخ دهد که باعث آتش سوزی و از بین رفتن بافت های اصلی بنا شود؟

آیا به راستی آموزش و پرورش تمام تلاش خود برای حفظ و صیانت از این بنا کرده است؟ هم اکنون سوالات زیادی در اذهان عمومی شکل گرفته است که نیازمند پاسخی درست و قانع کننده از سوی آموزش و پرورش است، گرچه این سازمان برای هیچ یک از مسائل مرتبط با حوزه کاری خود تاکنون پاسخ قانع کننده ای به مخطابانش نداده است و باید منتظر باشیم تاکی قرار است این عدم پاسخگویی ادامه دار باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید