05:53|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 30 تیر 1398 - 11:26
کد خبر: 12468
یادداشت:

با زباله دل طبیعت را نرنجانیم

تخریب محیط زیست و انباشت زباله، دل طبیعت را می‌رنجاند و زندگی مردم را با چالش جدی رو به رو می‌کند.
با زباله دل طبیعت را نرنجانیم

سرویس اجتماعی باریش نیوز، از بین رفتن محیط زیست و طبیعت زندگی انسان‌ها را با چالش جدی مواجه می‌کند و اتفاقات جبران ناپذیری را در پی دارد. محافظت از محیط زیست وظیفه فرد خاصی نیست و همه افراد موظف هستند که وقتی برای تفریح و گردش به دامان طبیعت می‌روند از انباشت زباله و تخریب طبیعت ممانعت کنند.
با فرا رسیدن فصل بهار و تابستان علاقمندان به طبیعت برای گذراندن اوقات فراغت ترجیح می‌دهند به اتفاق خانواده به دامان طبیعت سفر کنند و از زیبایی‌های موجود در آن مناطق لذت ببرند. اما در این میان برخی افراد هستند که از روی عدم آگاهی از طبیعت محافظت نمی‌کنند و با روشن کردن آتش و انباشت زباله‌هایی که به طبیعت آسیب جدی می‌زنند اقدام به تخریب آن می‌کنند.
در صورتی که اگر این افراد از اهمیت محیط زیست پاک اطلاع داشته باشند غیر ممکن است که چهره طبیعت را با انباشت زباله، نامناسب جلوه دهند.

 
دریاچه ارومیه نیز یکی از جاذبه‌های طبیعی است که در منطقه آذربایجان‌غربی قرار دارد و با توجه به دارا بودن از اکوسیستم بی‌نظیر مردم استقبال بسیار خوبی از این دریاچه دارند. 
اما چیزی که در این میان مردم را ناراحت و دل آزرده می‌کند وجود زباله‌های انباشت شده در ساحل دریاچه ارومیه است که چهره نامناسبی به این منطقه بخشیده است. برخی افراد از نبود مخزن جمع‌آوری زباله در ساحل دریاچه ارومیه شکایت دارند و علت انباشت زباله در این مکان را کمبود امکانات بهداشتی می‌دانند. برخی دیگر نیز مقصر انباشت زباله در این مکان را کم توجهی خود و اطرافیان به محیط زیست و طبیعت می‌دانند. 


در اینجا لزوم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در راستای نگهداری و محافظت از طبیعت زیبا و سرسبز آذربایجان‌غربی و همچنین حفط ساحل زیبای دریاچه ارومیه  بیش از پیش مورد توجه است و مردم باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.
اگر تمامی دوستداران طبیعت دست به دست هم دهند، می‌توانند تغییرات اساسی را در ظرف چند سال آینده در دامان طبیعت ایجاد کنند و محافظت از محیط زیست را به یک عادت طبیعی تبدیل کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید