14:46|شنبه, اردیبهشت 15 ,1403
تاریخ انتشار: 22 تیر 1398 - 11:59
کد خبر: 12403
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی مطرح کرد؛

وصول ۲۰۹ میلیارد تومان مالیات در سه ماه ابتدایی سال جاری

در سه ماه ابتدایی سال جاری در آذربایجان غربی ۴۰ میلیارد تومان عوارض و ۲۰۹ میلیارد تومان مالیات وصول شده و همچنین سال گذشته نیز ۸۶۵ میلیارد تومان که ۰.۸ مالیات وصولی کشور است.
وصول ۲۰۹ میلیارد تومان مالیات در سه ماه ابتدایی سال جاری

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز؛ حسن کوماسی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سیستم‌ مالیاتی یک ابزار مالی در دست دولت است اظهار کرد: تعدیل ثروت و هدایت سرمایه‌گذار از جمله وظایف دستگاه مالیاتی  بوده و در این میان عدالت اجتماعی بدون عدالت مالیاتی امکان پذیر نخواهد بود،از این رو وظیفه داریم تا از دارایی‌ها بیشتر مالیات گرفته و طبقات پایین‌تر در قالب کالا و رفاه اجتماعی کمک کنیم تا  عدالت به وجود آید.

وی با تاکید بر اینکه صاحبان ثروت به راحتی تسلیم دستگاه مالیاتی نمی‌شوند افزود: طی ۳ ماه ابتدایی سال جاری در آذربایجان غربی ۴۰ میلیارد تومان عوارض و ۲۰۹ میلیارد تومان مالیات وصول شده است و همچنین سال گذشته نیز ۸۶۵ میلیارد تومان که ۰.۸ مالیات وصولی کشور است، وصولی مالیات در آذربایجان غربی بود که بیشترین میزان مربوط به ارومیه با ۷۱ درصد و کمترین مبلغ مربوط به چالدران و پلدشت با ۰.۳ درصد بود. 

کوماسی ضمن رد برخی اخبار مبنی بر خروج مالیات وصول شده از استان تصریح کرد: مالیات وصول شده در آذربایجان غربی مانده و به هیچ شهر و استانی دیگر منتقل نمی‌شود، بلکه میان شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان بر اساس جمعیت و برخی شاخص‌ها تقسیم می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی ضمن اعلام اینکه تراکنش‌های بانکی آذربایجان غربی از چندین استان‌ دیگر  بیشتر است، افزود: طی یک سال و نیم اخیر برای تراکنش‌های بانکی ۵۹۹ پرونده تشکیل شده که با بررسی ۳۰ درصد از آن بیش از ۲۰۰‌میلیارد تومان برای آن‌ها مالیات نوشته شده است.

کوماسی تصریح کرد:  اداره کل امور مالیاتی به تمام بانک های اطلاعاتی اعم از حساب های بانکی، پست بانک، ثبت اسناد، مجوز های شهرداری و کارت‌های بازرگانی  دسترسی کامل دارد و به محض دریافت اطلاعات فرارمالیاتی از یک شهروند نسبت به تشکیل پرونده برای وی اقدام می‌کند و همچنین به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده ها به دنبال ایجاد شعبه مبارزه با فرارمالیاتی در دادگستری استان هستیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید