06:09|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 20 تیر 1398 - 09:40
کد خبر: 12389
مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

سدخاکی در چایپاره احداث می‌شود

سدخاکی با ظرفیت 9هزار و 500 مترمکعب در شهرستان چایپاره در سال‌جاری احداث می‌شود.
سدخاکی در چایپاره احداث می‌شود

میرصمد سیدموسوی، مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: در سال‌جاری یکی از پروژه های عمرانی شاخص در حوزه آبخیزداری احداث سدخاکی شهرستان چایپاره با ظرفیت 9 هزار و 500 مترمکعب و اعتباری بالغ بر 41 میلیارد ریال  احداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این سدخاکی برای مقابله سیلاب‌هایی که هرساله در بخش بسطام شهرستان چایپاره روی می‌دهد و زندگی روستاییان ساکن این بخش و آثار تاریخی که در آن وجود دارد را دچار خسارت می‌کند، احداث می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: در سال‌جاری طبق تفاهمنامه امضا شده بین استانداری آذربایجان غربی و معاون وزیر مقرر شد 70 میلیارد تومان برای شناسایی مناطق به ویژه روستاهایی که در معرض تهدید سیلاب قرار دارند، اختصاص یابد تا با همکاری بنیاد مسکن این مناطق آسیب شناسی‌شده و مقام‌سازی شود.

موسوی همچنین در ادامه یادآور شد: پوشش طبیعی پارک جنگلی ارومیه جزو مناطقی تحت مالکیت دولت بوده و قابل واگذاری نیست ولی مدیریت آن با شرایط خاص در اختیار شهرداری گذاشته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در پایان به طرح ملی بوم‌سازگان جنگل‌های زاگرسی اشاره کرد و گفت: 20 میلیارد از اعتبارات اختصاص یافته به این طرح سهم آذربایجان‌غربی است که غنی‌سازی جنگلها، حفاظت از ذخیره‌گاه‌های جنگلی با ارتقای سیستم‌های حفاظتی و ایمنی همچون خرید تجهیزات اطفای حریق از محل این اعتبارات انجام می‌شود و 40میلیارد ریال از طریق صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های جنگلداری در 37 حوزه در شهرستان‌های مختلف استان ابلاغ می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید