13:04|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 17 تیر 1398 - 11:07
کد خبر: 12365
باریش گزارش می‌دهد؛

بلاتکلیفی تمام عیار در منطقه آزاد ماکو!

در حالی بیش از 40 روز از بیانیه خداحافظی غلامرضا سلیمانی از صندلی مدیریتی منطق آزاد ماکو گذشته که در این مدت بلاتکلیفی بر این منطقه حکومت کرده است.
بلاتکلیفی تمام عیار در منطقه آزاد ماکو!

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز؛ منطقه آزاد ماکو در روز 24 مرداد ماه 1389 در راستای تحقق اهداف اقتصادی کشور در شمال استان آذربایجان غربی تصویب شده و به بزرگترین منطقه آزاد کشور تبدیل شد. منطقه آزاد ماکو در حال حاضر شامل 3 شهرستان ماکو، پلدشت و شوط بوده و با دو کشور مهم ترکیه و آذربایجان هم‌مرز است.

منطقه آزاد ماکو با توجه به پتانسیل‌هایی از جمله 270 کمیلومتر مرز آبی و خشکی مشترک با دو کشور همسایه مذکور(آذربایجان و ترکیه) و همچنین مساحت 500 هزار هکتاری در حالی دومین منطقه آزاد تجاری بزرگ جهان به شمار می‌رود که این روزها شرایط مدیریتی مناسبی نداشته و با بسیاری از مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند.

غلامرضا سلیمانی آخرین فردی است که به عنوان مدیرعامل بر صندلی اول منطقه آزاد ماکو تکیه زده است، بر اساس نظر کارشناسان دوران مدیریت سلیمانی که اعتراض مردم منطقه آزاد ماکو را نیز به دنبال داشت ضعیف‌ترین دوران مدیرعاملی بوده و در واقع هیچ توفیق و ثمری برای مردم آن منطقه نداشت؛ پس از عملکرد ضعیف سلیمانی روز به روز شاهد افزایش انتقادات از سوی مردم و رسانه‌ها نسبت به مدیریت منطقه آزاد ماکو بودیم تا اینکه از ابتدای سال 1398 زمزمه‌های استعفا و همچنین برکناری و عزل غلامرضا سلیمانی در فضای مجازی و رسانه‌ای استان آذربایجان غربی پیچید اما این خبرها بارها و بارها توسط روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ماکو تکذیب شد.

علی‌رغم تکذیب‌های مکرر و پی در پی، در روز چهارم خرداد ماه سال جاری روابط عمومی منطقه آزاد ماکو با انتشار بیانیه زیر خداحافظی غلامرضا سلیمانی را از مدیریت منطقه آزاد ماکو اعلام کرد.

متن بیانیه به شرح زیر بود.

ضمن قبولی طاعات و عبادات مردم شریف و متدین منطقه آزاد ماکو به استحضار می‌رساند جناب آقای سلیمانی پس از قریب 14 ماه توفیق خدمت توأم با افتخار و دلدادگی به محضر مردم عزیز منطقه، با توجه به موقعیت حساس اقتصادی کشور، مامور به خدمت در سنگر دیگری از نظام مقدس جمهوری اسلامی گشتند و از ادامه خدمت در سمت مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد ماکو معذور و این سنگر خطیر را به عزیزی دیگر واگذار نمود.

بی تردید آنچه در این سال‌ها در عرصه ارائه خدمات به شهروندان منطقه از سوی این سازمان تجلی یافت، حاصل خون دل خوردن قاطبه همکاران عزیز در این سازمان بوده که با حمایت مدیران کارامد شهری در مقاطع مختلف زمانی رقم خورده و در این اثنا مردم بزرگ منطقه نیز همواره پشتیبان حرکت های بدیع مدیرعامل سازمان بوده اند. لذا موفقیت این عزیز را در سمت های جدید مدیریتی کشور از درگاه ایزد متعال خواستاریم.

حال بیش از 40 روز از بیانیه خداحافظی غلامرضا سلیمانی گذشته است، در 40 روز گذشته بلاتکلیفی در منطقه آزاد ماکو حاکمیت کرده تا میز و صندلی‌های جلسات منطقه خاک بخورند و و اتاق‌های کار این منطقه بسیار مهم و تاثیرگذار در اقتصاد کشور در سکوتی عمیق فرو بروند و از سوی دیگر پروژه‌های مهم این منطقه بزرگ دچار خلل شده است.

منطقه آزاد ماکو با توجه به اینکه در مسیر کریدورهای مهم تجاری جهان قرار گرفته و همچنین وجود گمرک بازرگان به عنوان دروازه اروپا پتانسیلی بسیار زیاد برای احیای اقتصادی آذربایجان غربی و در نتیجه کشور دارد، لذا نیاز مبرمی وجود دارد تا هر چه سریعتر با انتخاب مدیری شایسته و توانمند به بلاتکلیفی منطقه آزاد ماکو پایان داده شود تا شاهد جهشی در اقتصاد و اشتغال باشیم.

لازم به توضیح است که در 12 خرداد ماه نام رضا حسینی معاون اقتصادی استانداری آذربایجان غربی به عنوان مدیرعامل جدید منطقه آزاد ماکو مطرح شد اما این خبر به سرعت توسط شخص وی تکذیب شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید