21:46|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 15 تیر 1398 - 12:04
کد خبر: 12347
شهردار ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

افق 1404 ارومیه رسیدن به شهر سبز است

ترافیک و آلودگی هوا یکی از چالش‌های بزرگ در سطح کلانشهرها به شمار می‌رود و افق ارومیه در سند چشم انداز توسعه 1404 رسیدن به شهر سبز و بدون آلودگی است
افق 1404 ارومیه رسیدن به شهر سبز است

محمد حضرت پور، شهردار ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های بزرگ در شهرهای مختلف و کلانشهرها معظل ترافیک و آلودگی هوا است.
وی افزود: معظل ترافیک در زمینه آلودگی هوا بسیار اثر گذار بوده و هوای شهر را آلوده می‌کند از این رو راهبردهای اساسی شهرداری ارومیه در سال 1404 رسیدن به شهر سالم، سبز و پاک است. 
حضرت‌پور گفت: اگر مدیران شهری به رفع معظل ترافیک در سطح شهر توجه نکنند آلودگی هوا و ایجاد ترافیک سرسام آور در آینده نزدیک زندگی مردم را با چالش جدی مواجه کرده و مشکلات فراوانی به بار می‌آورد.
وی ادامه داد: در راستای کنترل و کاهش ترافیک در کلانشهر ارومیه با ایجاد رینگ میانی و رینگ دوم می‌توانیم در دراز مدت مشکل ترافیک را کنترل و ساماندهی کنیم که این امر نیاز به فرصت بیشتری دارد.
این مسئول عنوان کرد: با استقرار حمل و نقل ریلی در سطح کلانشهر ارومیه نیز تا حدی زیادی معظل ترافیک حل می‌شود در این جهت از معیارهای مدرن استفاده کرده و هر سال 120 هزار مسیر پیاده‌ روسازی در سطح شهر ارومیه اجرا می‌شود.
شهردار ارومیه در پایان تصریح کرد: اگر به صورت مستمر هر ساله یک‌متر به سرانه فضای سبز شهری اضافه شود و همچنین کاشت نهال در بین مردم به امر عادی و قابل توجهی تبدیل شود در آینده از محیط زیست پاک برخوردار خواهیم بود و سلامتی شهروندان نیز در این میان تضمین می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید