10:14|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 15 تیر 1398 - 11:58
کد خبر: 12346
مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

آذربایجان‌غربی 4 هزار و 400 هکتار ذخیره‌گاه جنگلی دارد

آذربایجان‌غربی در حال حاضر با داشتن 4 هزار و 400 هکتار ذخیره‌گاه جزو استان‌های غنی از لحاظ پوشش طبیعی جنگلی است که سرمایه ملی محسوب می‌شود.
آذربایجان‌غربی 4 هزار و 400 هکتار ذخیره‌گاه جنگلی دارد

میرصمد سیدموسوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، اظهار کرد: برای حفظ و صیانت از گونه‌های گیاهان نادر و کمیاب استان که جزو ذخایر جنگلی به شمار می‌رود، برابر دستورالعمل‌های صادر شده در تمامی شهرستانها محدوده‌های ذخیره‌گاه‌های جنگلی مشخص و حصارکشی شده و بهره‌برداری از آنها ممنوع و با خاطیان برابر قانون برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه گردو و بید جزو درختان دو منظوره جنگلی و دستاش هستند، خاطرنشان کرد: حمل و نقل این درختان بدون مجوز در سطح استان ممنوع است و هرکس اقدام به حمل بدون مجوز درختان دو منظوره مانند بید و گردو کند، به عنوان خاطی با آن برخورد می‌شود.

موسوی در ادامه با بیان اینکه پوشش جنگلی در آذربایجان غربی تنها شامل قسمتی از مناطق پیرانشهر و سردشت می‌شود، یادآور شد: ابتدای حوزه رویشی زاگرس که شامل 11 استان از شهرستان پیرانشهر آذربایجان غربی شروع می‌شود و به غیر از این شهرها، آذربایجان غربی در هیچ شهرستان دیگری پوشش جنگلی ندارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در پایان به طرح ملی بوم‌سازگان جنگل‌های زاگرسی اشاره کرد و گفت: 20 میلیارد از اعتبارات اختصاص یافته به این طرح سهم آذربایجان غربی است که غنی‌سازی جنگلها، حفاظت از ذخیره‌گاه‌های جنگلی با ارتقای سیستم‌های حفاظتی و ایمنی همچون خرید تجهیزات اطفای حریق از محل این اعتبارات انجام می‌شود

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید