23:36|شنبه, اردیبهشت 15 ,1403
تاریخ انتشار: 10 تیر 1398 - 12:48
کد خبر: 12304
یادداشت:

نقل ،محبوب‌ترین سوغات ارومیه

نقل بهترین سوغات ارومیه است که میان بسیاری از خانواده‌های ایرانی دارای محبویت زیادی است اما به آن جایگاهی که شایسته آن است نرسیده است.
نقل ،محبوب‌ترین سوغات ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، هرکدام از شهرهای ایران به واسطه یک چیز در میان مردم شهره اند، به عنوان مثال زمانی که از مشهد، اصفهان وزنجان نام برده می‌شود بدون هیچ گونه درنگی زعفران، گز وچاقو ذهن مارا معطوف خود می‌کند. نقل نیز محصولی است که ارومیه به وسیله آن درمیان بسیاری از خانواده های ایرانی شناخته شده وبه سوغاتی بسیار محبوب میان آن‌ها تبدیل شده است.

البته ارومیه دارای سوغات فراوانی است که ازمیان آن‌ها نقل محبوب‌ترین آن‌ها شناخته می‌شود. محبوبیت فزاینده این محصول به اندازه‌ای است که امروزه بسیاری از مردم ایران ازآن استفاده کرده وکمتر کسی در ایران پیدامی‌شود که نام آن به گوشش نرسد همچنین حلاوت وشیرینی نقل به اندازه‌ای است که می‌تواند بسیاری از مواد مضر قندی را از سبد غذایی مردم حذف کند اما آنگونه که باید مورد توجه مسئولین امر قراربگیرد نگرفته است.

 گذشتگان برای تولید این محصول شیرین تلاش زیادی می‌کشیدند اما تمامی مراحل ساخت نقل امروزه به وسیله دستگاه صورت می‌گیرد که روند تولید آن را نیز تسریع بخشیده است.  همچنین نقل در اندازه‌ها وطعم های مختلف تولید می شود وشاید  بیدمشک، زعفرانی و گل محمدی معروف ترین آن‌ها باشد.

مطمئنا تجاری سازی این محصول شیرین ضمن معرفی ظرفیت های بالای این استان زمینه اشتغال زایی برای آن را نیز فراهم می‌کند ومسئولین امر می‌توانند با تسهیل روند سرمایه گذاری وحمایت از تولید وتجاری سازی  این محصول به رشداقتصادی استان کمک شایانی نمایند وهمچنین پایین بودن هزینه تولید به مزایای آن افزوده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید