06:47|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1398 - 12:12
کد خبر: 11740

سیمای آذربایجان غربی نیازمند تولید سریال‌های جوان پسند

سریال «تورشا شیرین» دارای داستانی کلیشه‌ای و ساده‌انگاری بود که به هیچ وجه منطبق بر سلیقه و نیاز مخاطب امروزی نبود.
سیمای آذربایجان غربی نیازمند تولید سریال‌های جوان پسند

به گزارش سرویس فرهنگی باریش‌نیوز؛ سریال «تورشا شیرین» به رغم اطلاع رسانی‌های قبلی که مقرر شده بود در 13 قسمت به روی آنتن صدا و سیمای آذربایجان غربی برود در ایام نوروز و در 14 قسمت از شبکه استانی پخش شد. سریالی که براساس گفته‌های کارگردان آن دارای داستانی طنزگونه بود و به سبب جوان بودن کارگردان آن انتظار می‌رفت که سریال تولیدی منطبق بر خواسته‌های جوانان و نسل امروزی باشد ولی گمانه‌زنی‌ها آنگونکه باید از آب در نیامد و سریالی برخلاف انتظار بر روی آنتن رفت.
 این سریال سنخیت زیادی با فرهنگ مردم آذربایجان نداشته و نتوانسته بود آداب و رسوم و نگرش‌های مردم آذربایجان را نیز به نمایش بگذارد. همچنین داستان طنز آن نیز چندان چنگی بر دل نمی‌زد. عدم توجه به نیازهای اقشار مختلف جامعه سبب شده است که شبکه استانی اندک مخاطبان خود را نیز از دست بدهد و سریال آداخلی با گذشت چندین سال از تولیدش و پخش سریال‌های دیگر هنوز نیز محبوب‌ترین سریال تولیدی شبکه استانی آذربایجان غربی محسوب می‌شود و این نشانگر آن است که مسئولین و مدیران رسانه در سال‌های گذشته نتوانسته‌اند به شناخت صحیحی از مخاطب دست یابند.
دلیل محبوبیت سریال آداخلی در شخصیت‌های طناز و همچنین نزدیک به زندگی مردم بود همانند شخصیت‌های سریال پایتخت که واقعی و از جنس مردم بودند. خانه‌هایشان ساده است و مشکلاتشان نیز همان مشکلاتی است که مردم هرروز آن را تجربه می‌کنند در عین حال با ساختار طنز گونه لبخند را بر لبان مردم می‌نشاند و مردم ما در شرایط کنونی به این لحظات شاد و مفرح نیاز دارند ولی شخصیت‌های سریال تورشا شیرین از این واقعیت به دور بودند و  به هیچ‌وجه برای مخاطب آشنا نبودند هرچند شاید قالب طنز، این شخصیت‌ها را از مردم دور کرده بود ولی همان قالب نیز نتوانسته بود برای مخاطب جذابیت خلق کند.
امید داریم صداوسیمای استان در تولید سریال و برنامه‌ها به نیازهای نسل جوان نیز اهمیت نشان دهد زیرا مخاطب امروزی بسیار باهوش است و ذهن او داستان کلیشه‌ای و نخ نما را به هیچ وجه نمی‌پذیرد لذا باید دید مدیران نیز به این سمت سوق یابد. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید