12:08|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1397 - 10:27
کد خبر: 11590
نماینده برگزاری دوره‌های آموزشی ucm3 در آذربایجان غربی:

تبديل ساختار فكري ثابت به ساختار در حال رشد، از مزایای دوره‌های ucm3 است

تقويت حافظه و استفاده عملي از آن در امور روزمره، قوي‌شدن ماهيچه‌هاي مغزي و ماهيچه‌هاي توجه، تسهيل روند تبديل ساختار فكري ثابت به ساختار فكري در حال رشد، ارتقاي مهارت‌هاي تعامل و همكاري و تسهيل و ارتقاي مهارت‌هاي شناختي از مهم ترین مزایای دوره های آموزشی ucm3 است.
تبديل ساختار فكري ثابت به ساختار در حال رشد، از مزایای دوره‌های ucm3 است

حسین نوروزی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس فرهنگی باریش، با اشاره به تعریف سیستم تقویت حافظه ucm3، اظهار کرد: ucm3 يك روش نوين آموزشي است كه در حوزه تفكر، ذهن و حافظه فعال است و با توجه به تئوري‌هاي مهم روان‌شناسي در حوزه حافظه، تفكر و ذهن طراحي شده و سعي دارد ظرفيت نهفته مغز را فعال نمايد تا دانش آموز با تصحيح باورهاي نادرست و بالابردن سطح خود آگاهي، آمادگي لازم را براي استفاده بهتر و بهينه از اين پتانسيل خدادادي را پيدا كند.
وی افزود: سیستم ucm3 باعث می‌شود كه با آماده‌سازي ذهني زمينه مساعد براي يادگيري بهينه، تقويت حافظه كوتاه مدت و بلندمدت، تصويرسازي، درك بهتر محيط اطراف و تفكر استدلالي در افراد فراهم آيد و بهبود حافظه، اصلاح طرز فكر و آمادگي ذهن سه ضلع مثلثي است كه اگر به درستي شكل بگيرد زندگي را لبريز از شادي و موفقيت مي كند.
وی همچنین وجود مشکلات در زندگی و اجتماع در شرایط کنونی، ورود حجم انبوه اطلاعات به مغز، درگیری‌های ذهنی، وابستگی شدید به تکنولوژی را از جمله عوامل به وجود امدن عدم تمرکز ذهنی و تضعیف حافظه عنوان کرد و گفت: سبک زندگی نامناسب، کم توجهی به ذهن باعث افول سلامت روانی شده و در نتیجه افزایش روزمرگی‌ها نسبت احساس شادی را در انسان کاهش داده است.
نوروزی تصریح کرد: عدم توازن در استفاده از نيمكره‌هاي مغز فعاليت‌هاي خلاقانه را به شدت تحت تاثیر قرار داده است و كمك به كشف استعدادهاي پنهان درون و ارتقاء مهارت حل مساله و تفكر جانبي از جمله دستاوردهایی است که با روش تقویت حافظه ucm3 می‌توان به آن دست یافت.
وی ادامه داد: اين سيستم آموزشي همان‌گونه كه از اسم آن پيداست بر آمادگی روي سه حوزه طرز تفكر، آمادگی ذهنی و تقویت حافظه تمرکز می‌کند و هفت محور اصلی و مورد تاکید در حوزه تمرکز، منحصر به فرد بودن هر انسان، داشتن اعتماد به نفس در دستیابی به خواسته‌ها، تقویت مغز، تمرین تجربه شکست در کنار جرأت اشتباه کردن، مثبت‌اندیشی، فعال بودن و شاد زیستن، لذت بردن از فرایندها و تقویت داشتن حس عالی بودن حداقل در یک زمینه است.
 نماینده برگزاری دوره‌های آموزشی ucm3 در آذربایجان غربی با بیان اینکه بخش دیگری ازucm3 بر آمادگی ذهنی تاکید دارد، گفت: در این بخش محدود نمودن چندكاره‌گي مغز و فراهم آوردن زمينه مناسب براي توجه و تمركز موثر، كمك نمودن به افراد جهت داشتن ديد مثبت نسبت به خود، کمک به متفاوت انجام دادن کارها، تقویت ذهن فرد با ارائه بازی‌های فکری مفید در دروس مختلف، ترويج مطالعه و ارتقا سطح آگاهي فرد، اختصاص دادن مدت زمان مشخص در طول روز به فعالیت‌های مغز، استفاده از سبک زندگی و تغذیه مناسب در کنار تقویت ارتباط با حافظه برای افزایش میزان خلاقیت ذهنی در انسان مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی افزود: در بخش حافظه روش ucm3 این سیستم آموزشی بر مواردی همچون ارائه تكنيك‌هاي ارتقاي قدرت حافظه، قدرت تصويرسازي و برقراري ارتباط بين اشيا، افزايش قدرت تمركز، مشاهده و دقت و منطق و اعتماد به‌نفس دانش آموز با استفاده از تكنيك‌هاي مختلف در کنار تقويت و به‌كارگيري موثر و هدفمند حافظه به‌منظور مبارزه با آلزايمر در سنين بالا تاکید دارد.
نوروزی، تقويت حافظه و استفاده عملي از آن در امور روزمره، قوي شدن ماهيچه‌هاي مغزي و ماهيچه‌هاي توجه، تسهيل روند تبديل ساختار فكري ثابت به ساختار فكري در حال رشد، ارتقاي مهارت‌هاي تعامل و همكاري، تسهيل و ارتقاي مهارت‌هاي شناختي، كمك به بيان بهتر و شايسته‌تر فرد، مثبت‌گرايي و تقويت مهارت‌هاي شناختي را از جمله مهم‌ترین دستاوردهای استفاده از سیستم آموزشی تقویت حافظهucm3 عنوان کرد که برای تمام سنین کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

ساختار ترميك و سيستماتيك بارزترین وجه تمایز ucm3 نسبت به سایر سیستم‌های آموزشی تقویت حافظه است
این مسئول مهم‌ترین و بارزترین وجه تمایز ucm3 با سایر روش‌های آموزشی تقویت حافظه را ساختار ترميك و سيستماتيك عنوان و خاطرنشان کرد: ucm3 فقط بر حافظه متمرکز نيست و براي ذهن و تفكر هم برنامه دارد و در این دوره از اصول مورد تاييد در روانشناسي مثبتگرا استفاده شده است و با توجه به اینکه هدف اصلي دوره تقويت حافظه نيست بلكه از حافظه بهبود يافته براي بهينه كردن زندگي استفاده می کند.
وی با بیان اینکه موسسه عطرا داراي مجوز فعاليت رسمي از وزارت آموزش و پرورش است، افزود: به فارغالتحصيلان دوره مدرك معتبر بين‌المللي اعطا می‌شود و کادر علمی این موسسه را اساتید دانشگاهی تشکیل میدهند و كتابها و وسايل از دفتر تكنولوژي آموزشي وزارت آموزش و پرورش داراي مجوز است.
 نماینده برگزاری دوره‌های آموزشی ucm3 در آذربایجان غربی با بیان اینکه این سیستم از سال 1396 با عقد قرارداد ميان موسسه عصر طلايي رشد و بالندگي ايرانيان (عطرا) Academy Education Universal مالزي پا به ايران نهاد. پس از طي نمودن مقدمات كار و اخذ مجوز از وزارت آموزش و پرورش، از تابستان سال ١٣٩٧ بطور رسمي دورههاي بصورت پايلوت برگزار گرديد.

گفتنی است؛ دوره‌های آموزرشی ucm3 با همکاری مرکز بینالمللی اندیشه سبز احسان ارومیه و موسسه عطرا از ابتدای سال آتی در 5 ترم برگزار می‌شود و هر ترم شامل  ١٠ جلسه ١٢٠ دقيقه‌اي است كه به‌صورت يك جلسه در هفته برگزار مي‌شود و جامعه هدف آن شامل نوجوانان، جوانان و بزرگسالان است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید