07:50|یکشنبه, اردیبهشت 16 ,1403
تاریخ انتشار: 07 اسفند 1397 - 13:08
کد خبر: 11510
مدیرکل راه آهن آذربایجان در گفت‌وگو با باریش:

امکان حمل خودرو در راه آهن ارومیه وجود ندارد

با توجه به اینکه خط خودرو بر ایستگاه راه‌ آهن ارومیه آماده نیست امکان حمل خودرو وجود ندارد که امیدواریم در آینده خط خودرو نیز برای ره آهن تعبیه شود.  
امکان حمل خودرو در راه آهن ارومیه وجود ندارد

شاپور اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش در خصوص آخرین وضعیت ساختمان راه آهن ارومیه اظهار کرد: بهره برداری آزمایشی از ساختمان راه آهن ارومیه - مراغه در سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی از 28 آبان ماه آغاز شده است اما بهره برداری به منزله تحویل گیری راه آهن نیست.
وی افزود: در حال حاضر مجموعه زیر ساخت‌های ایستگاه راه آهن ارومیه و ایستگاه‌های طول مسیر در حیطه نظارتی و ساختی شرکت معاونت ساخت و توسعه حمل و نقل زیر بناهای کشور و تخصیص راه  آهن صورت نگرفته است.
اصلانی ادامه داد: با توجه به اینکه حرکت قطار راه آهن ارومیه در طول یک هفته دو بار انجام می‌شود از این رو پرسنل راه آهن در محل مستقر، و خدمات رسانی لازم را انجام می‌دهند.
مدیرکل راه آهن آذربایجان به تهیه بلیط قطار نیز اشاره و ادامه داد: خرید بلیط قطار در حال حاضر به صورت اینترنتی به فروش می‌رسد با توجه به اینکه درخواست سفر به اندازه حجم یک قطار نیست لذا از قطارهای کانکشنی استفاده می‌شود. در صورت تهیه بلیط و سفر به مشهد حرکت قطار از ارومیه به تهران و با توقف دو ساعته و تعویض قطار به سمت مشهد حرکت می‌کند.
وی به برقراری مستقیم حرکت قطار ارومیه به مشهد نیز اشاره و افزود: راه آهن پیگیر برقراری مستقیم قطار ارومیه به مشهد است سرمایه گذار قطار موجود در راه آهن ارومیه مربوط به بخش خصوصی است اگر بتوانیم شرکت‌های مالک واگن و یا سرمایه گذاران بخش خصوصی مستقر در استان از ظرفیت استفاد کند این امر نیز محقق خواهد شد.
اصلانی گفت: هم اکنون 20 دفتر مجوز فروش اینترنتی بلیط قطار را دریافت کرده‌اند که در آینده نزدیک یک باجه بلیط فروشی در فضای داخلی راه آهن احداث خواهد شد.
مدیرکل راه آهن آذربایجان عنوان کرد: با توجه به اینکه خط خودرو بر ایستگاه راه‌ آهن ارومیه آماده نیست امکان حمل خودرو موجود نمی‌باشد که امیدواریم در آینده خط خودرو بر نیز برقرار شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید