09:16|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 17 بهمن 1397 - 12:36
کد خبر: 11312
مسئول واحد نمایش حوزه هنری در گفت‌وگو با باریش عنوان کرد:

نیاز اساسی به وجود سالن تئاتر در کلانشهر ارومیه

در ارومیه سالن اجرای تئاتر وجود ندارد و این یکی از بزرگترین ضعف‌های تئاتر به شمار می‌رود. تئاتر ارومیه به وجود و احداث  تئاتر شهر نیاز اساسی دارد باید مکانی باشد که مخاطب اطلاع یابد هر زمانی می‌تواند به تماشای تئاتر بپردازد.
نیاز اساسی به وجود سالن تئاتر در کلانشهر ارومیه

پدرام رحمانی در گفت‌وگو با سرویس فرهنگی باریش، در خصوص برگزاری جشنواره تئاتر فولکوریک در ارومیه اظهار کرد: جشنواره تئاتر فولکویک از 23 بهمن ماه تا 27 بهمن در ارومیه برگزار می‌شود.
وی افزود: 12 گروه جهت شرکت در این جشنواره درخواست داده بودند که این 12 گروه بعد از دو مرحله بازبینی توسط هئیت داوران، 9 گروه برای شرکت و اجرا در داخل جشنواره انتخاب شده‌اند.
رحمانی ادامه داد: از میان این 9 گروه انتخاب شده، 8 گروه جهت شرکت در مسابقه و یک گروه باقی مانده در بخش حاشیه‌ای جشنواره شرکت می‌کنند.
وی به مخاطبان تئاتر در ارومیه نیز اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر استقبال مردم از تماشای تئاتر نسبت به 10 سال گذشته وضعیت خوبی دارد در طول این 10 سال و با تلاش کارگردان‌های تئاتر در سطح شهر ارومیه به جهت اجراهای متعدد، استقبال مردم رضایت بخش بوده است.
رحمانی گفت: مخاطبان تئاتر امروزه به تماشای تئاتر علاقه نشان می‌دهند و نه تنها برای تماشای تئاتر شوق دارند بلکه به جهت تهیه بلیت هزینه می‌کنند که این اتفاق مثبت و امیدوار کننده‌ای است از این رو سعی کرده‌ایم هزینه‌های تهیه بلیت تئاتر را معقول‌تر و با صرفه تر در نظر بگیریم تا مخاطبان بتوانند استفاد کنند و به تماشای تئاتر ترغیب شوند. 
وی افزود: در سال‌های اخیر تبلیغات و نصب بنرهای شهری در راستای اطلاع رسانی اجرای تئاتر در شهر بسیار مؤثر بوده است و همچنین اطلاع رسانی در فضای مجازی نیز در جذب مخاطب تأثیر گذار بوده است.
رحمانی به نبود دانشکده تئاتر و نبود تئاتر شهر در ارومیه اشاره و ادامه داد: در شهر ارومیه سالن اجرای تئاتر شهر وجود ندارد و این یکی از بزرگترین ضعف‌های تئاتر به شمار می‌رود. تئاتر ارومیه به وجود و احداث  تئاتر شهر نیاز اساسی دارد باید مکانی باشد که مخاطب اطلاع یابد هر زمانی می‌تواند به تماشای تئاتر بپردازد.
وی تصریح کرد: نبود دانشکده آکادمیک تئاتر در شهر یکی دیگر از مشکلات و ضعف تئاتر است. آذربایجان غربی پتانسیل وجود و احداث دانشکده تخصصی تئاتر را دارد پتانسیل برای تشکیل دانشگاه و هئیت امنای دانشگاه نیز با وجود افراد تحصیل کرده در این رشته محیا است.
مسئول واحد نمایش حوزه هنری افزود: دانشگاه‌ها باید جهت همکاری و تشکیل دانشکده تخصصی تئاتر در شهر اقدام کنند. اما اقدامی برای تعیین رشته تخصصی تئاتر انجام نمی‌شود چرا که رشته تئاتر رشته پر هزینه‌ای می‌باشد و امکانات خاص و تخصصی را می‌طلبد که شاید عدم علت ورود به این رشته همین است تا زمانی که دانشکده تئاتر در شهر تشکیل نشود وضعیت تئاتر همین گونه خواهد بود.  ‌ 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید