15:18|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 16 بهمن 1397 - 12:46
کد خبر: 11298
مدیرمرکز هشدار الکترونیک آذربایجان غربی خبر داد:

بهره‌مندی 310 مشترک از خدمات مها در استان

310 مشترک در آذربایجان غربی از خدمات مرکز هشدار الکترونیک (مها) در یک سال گذشته بهره مند شدند.
بهره‌مندی 310 مشترک از خدمات مها در استان

به گزارش سرویس اجتماعی باریش، سرهنگ محمود وکیلی، مدیر مرکز هشدار الکترونیک آذربایجان غربی امروز (سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آغاز به کار مرکز مها در استان، اظهار کرد: از نیمه دوم سال گذشته تا کنون 310 مشترک از خدمات این مرکز بهره‌مند شدند.
وی با اشاره به اینکه پیشگیری و کاهش وقوع جرم، و بالابردن ضریب امنیت اجتماعی در جامعه از مهم‌ترین اهداف در راه اندازی مرکز مها است، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی عزم جدی برای رسیدن به اهداف خود را با به‌کارگیری تکنولوژی و فناوری روز دارد تا در این راستا تبعات و پیامدهای منفی ناشی از وقوع جرم نیز کاهش پیدا کند.
وکیلی، جامعه هدف در مرکز مها براساس اولویت‌بندی نیروی انتظامی را بانکها و موسسات مالی، صنوف زرگران و صرافان، فروشگاه‌های بزرگ، نمایندگی‌های شرکت‌های مختلف، منازل، مغازه‌ها، ویلا باغ‌ها، ادرات و دفاتر اسناد و انبارهای مختلف نگهداری کالا اعلام کرد.
این مسئول با تشریح عملکرد یک ساله راه اندازی مرکز مها در استان، عنوان کرد: در این مدت 275 فقره مردم از مها درخواست  کمک کردند همچنین 23هزار و 760 نفر ساعت پایش در این مدت صورت گرفته است.
ضرورت داشتن اینترنت برای نصب سیستم مها 
 مدیر مرکز هشدار الکترونیک آذربایجان غربی، ادامه داد: 11 هزار و 200 مورد نیز در این مدت خدمات غیر عملیاتی به مردم در سیستم مها ارائه شده است.
وکیلی، مهم‌ترین زیرساخت مورد نیاز برای بهره‌مندی از خدمات سیستم مرکز هشدار الکترونیک پلیس را وجود اینترنت در محل عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این سیستم می‌تواند تمامی شهرستان‌ها و روستاهای استان را تحت پوشش خدمات خود قرار دهد.
هزینه سالانه مها 240 تا 360 هزار تومان است
این مسئول هزینه سالانه نصب سیستم مها در منازل را 240 هزار تومان و برای مغازه‌ها 360 هزار تومان عنوان و تصریح کرد: تلاش داریم با رایزنی‌ها انجام شده در ماه‌های آتی سیستم مها را به مراکز آتش‌نشانی و اورژانس استان نیر متصل کنیم که در این صورت بسیاری از افراد به ویژه سالمندانی که تنها در منزل هستند می‌توانند به راحتی از خدمات این سیستم در مواقع ضروری استفاده کنند.
وکیلی همچنین با بیان اینکه هیچ سرقتی در حوزه مشترکین متصل به مها در یکسال گذشته ثبت نشده است، افزود: روزانه به طور متوسط یک‌هزار و 33 مورد سیگنال در مرکز مها از سوی پلیس دریافت می‌شود.
 مدیر مرکز هشدار الکترونیک آذربایجان غربی، با تاکید بر این مطلب که شهروندان درجهت پیشگری از وقوع هر گونه جرم در محدوده منزل، مغازه و یا شرکت خود از سیستم‌های هشداردهنده مورد تایید مها استفاده کنند، خاطرنشان کرد: مردم قبل از مسافرت‌های نوروزی در صورت نصب سیستم مها در محل کار یا منازل شخصی خود به راحتی می‌توانند به مسافرت بروند چون مکان دارای سیستم مها به صورت شبانه‌روزی تحت مدیریت پلیس نیروی انتطامی است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید