02:37|شنبه, اردیبهشت 15 ,1403
تاریخ انتشار: 29 دی 1397 - 12:08
کد خبر: 11160
به گزارش باریش:

شوک افزایش قیمت به بازار سبزی‌فروشان ارومیه

گرانی سرسام آور اقلام و کالاهای اساسی مردم به ایستگاه سبزی در ارومیه رسید و طی روزهای گذشته قیمت سبزی در ارومیه از 2500 تومان تا 6000 تومان افزایش یافت.
شوک افزایش قیمت به بازار سبزی‌فروشان ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز؛ گرانی در بازار ارومیه به تبع از وضعیت نابه‌سامان اقتصادی کشور همه روزه دامنگیر انواع کالاها می‌شود. گران‌شدن کالا و مایحتاج مردم به شکلی شده که هر روز صبح مردم با شکی عجیب روبه‌رو می‌شوند. طی چند روز اخیر این گرانی به بازار سبزی فروشی ارومیه نیز رسید و سبزی که چند روز پیش کیلویی 2500 تومان تا 3500 فروخته می‌شد یکباره به قیمت 6000 هزار تومان رسید.
سبزی 6000 هزار تومانی حرام است
گودرز افلاکی یکی از مخاطبان باریش‌نیوز در پیامی نوشته است: وقتی برای خرید سبزی به سبزی‌فروشی مراجعه کردم با شنیدن 6000 هزار تومان عقب‌گرد کردم. واقعا برای من کارگر پرداخت این مبلغ خارج از توانم است.
افلاکی گفت: سبزی نخواهم خرید زیرا پرداخت 6000 هزار تومان برای یک کیلو سبزی به دور از انصاف است.

کمبود سبزی در بازار دلیل افزایش قیمت دوبرابری

سبزی فروش درپاسخ به دلیل گرانی سبزی گفته است: کمبود سبزی در بازار سبب شده تا قیمتش طی چند روز اخیر چند برابر شود.
وی درخصوص خرید مردم طی چند روز اخیر گفت: افزایش قیمت سبزی سبب شده برخی از مردم با شنیدن قیمت آن از خرید اجتناب کنند البته برای برخی نیز تفاوتی ندارد و سبزی 6000 تومانی هم می‌خرند.
مینا صولتی خانم جوان نوشته است: این همه از مزایای سبزی، میوه و لبنیات در رسانه‌های مختلف گفته می‌شود ولی با این حجم از گرانی و نبود درآمد کافی مگر خرید سبزی و میوه ممکن است؟
وی گفت: امیدواریم قبل از اینکه مردم از نبود ویتامین رنج ببرند و به انواع بیماری مبتلا شوند مسئولین چاره‌ای بیندیشند. 
بارندگی‌های اخیر دلیل افزایش قیمت سبزی در ارومیه
قاسم عزتی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی باریش، در خصوص افزایش بی‌رویه قیمت سبزی در میدان میوه و تره‌بار اظهار کرد: در روزهای گذشته قیمت سبزی از2500 تومان تا 3500 تومان به فروش می‌رسید اما در چند روز اخیر به دلیل بارندگی و عدم دسترسی به مزارع کاشت سبزی با افزایش قیمت آن مواجه شده‌ایم.
وی به وضعیت فروش میوه، در میدان میوه و تره‌بار ارومیه نیز اشاره و افزود: در حال حاضر از نظر تأمین مرکبات، سبزیجات و صیفی‌جات هیچگونه مشکلی وجود ندارد اما لازم به ذکر است گفته شود دلیل گرانی برخی میوه‌ها به لحاظ ناپایداری وضعیت آب و هوا و مشکلات جاده‌ای و حمل‌ونقل است که باعث به موقع نرسیدن بار و در نهایت افزایش قیمت آن می‌شود.

از امروز شاهد کاهش قیمت سبزی و برگشت آن به روال قبلی خواهیم بود.
عزتی گفت:از امروز شاهد کاهش قیمت سبزی و برگشت آن به روال قبلی خواهیم بود. هفته گذشته قیمت موز حداقل ده هزارو 500 تومان و حداکثر 11 هزارو 500 تومان به فروش ‌رسید.
وی در ادامه افزود: به دلیل آزاد شدن صادرات گوجه فرنگی به کشور عراق ، قیمت آن افزایش یافته است. قیمت گوجه به صورت عمده در میدان میوه‌ و تره‌بار از 4 هزار تومان تا 4500 تومان به فروش می‌رسد. 
رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار شهرداری ارومیه در پایان گفت: هم‌ اکنون صادرات هندوانه به کشورهای آلمان و ترکیه نیز آغاز شده است. .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید