08:15|سه شنبه, اردیبهشت 18 ,1403
تاریخ انتشار: 06 دی 1397 - 14:37
کد خبر: 11013
در پی اعتراض به وضعیت جاده‌های تکاب:

اگر بیل زنی برو باغچه خودت را بیل بزن!

سال‌هاست وضعیت جاده‌های تکاب که از آن به عنوان قتلگاه نام بره می‌شود در رسانه‌های استان به کررات مطرح می‌شود. شاید ضرب المثل «اگر بیل زنی برو باغچه خودت را بیل بزن» شامل حال نماینده تکاب و وضعیت بحرانی جاده‌های این شهرستان شود تا این مسئول به عنوان نماینده تکاب چاره‌ای برای وضعیت جاده‌های حوزه انتخابیش بیندیشد.
اگر بیل زنی برو باغچه خودت را بیل بزن!

سرویس سیاسی باریش‌نیوز؛ خبر چپ‌کردن اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد  تهران در فضای مجازی سبب تاثرخاطر همه هم‌وطنان شد خبری که نشان از نبود استاندارد و ضعف مدیریت در کشور دارد. گویا یاد گرفته‌ایم انقدر از کنار کاستی‌ها به سهولت بگذریم تا تبدیل به فاجعه‌ای عظیم و دلخراش شود و بعد به دنبال مقصری برای این فجایع باشیم ولی یادمان نرود تا دیر نشده باید چاره‌ای اندیشید. در بین عکس‌العمل مسئولین مختلف به این حادثه دردناک، عکس العمل «همایون هاشمی» نماینده مردم تکاب، شاهین‌دژ و میاندوآب شاید کمی برای مردم به ویژه شهروندان تکاب  تامل برانگیز و حتی سوال برانگیز باشد.

سال‌هاست وضعیت جاده‌های تکاب که از آن به عنوان قتلگاه نام بره می‌شود در رسانه‌های استان به کررات  مطرح شده ولی هنوز چاره‌ای برای آن اندیشیده نشده است. شاید ضرب المثل «اگر بیل زنی برو باغچه خودت را بیل بزن» شامل حال نماینده تکاب و وضعیت بحرانی جاده‌های این شهرستان شود تا این مسئول به عنوان نماینده تکاب چاره‌ای برای وضعیت جاده‌های حوزه انتخابیش بیندیشد. بی‌تردید ابراز تاسف برای حادثه دلخراش رخ داده برای هم‌وطنان هیچ مشکلی ندارد ولی عدم رسیدگی و توجه این نماینده به وضعیت جاده‌های حوزه انتخابیش که در حقیقت برای حل مشکل مردم این منطقه و با رای همین مردم به مجلس راه یافته است. بسیار تاسف برانگیز است. این احتمال هم دارد آقای نماینده هرگز از این جاده عبور نکرده است تا از نزدیک با مشکل آشنا شود. درحقیقت همواره به سبب اینکه مسئولین دردهای مردم را حس نمی‌کنند، جاره‌ای نیز برایش نمی‌اندیشند. بایستی تاکید کرد همایون هاشمی ظرف چندماه اخیر با وجود تماس‌های مکرر خبرنگار باریش نیوز هیچ پاسخی به این تماس‌ها نداده است و به هیچ وجه پاسخگو نیست. 

وضعیت جاده‌های تکاب به حدی خطرناک بوده است که حتی منجر شد امام جمعه این شهرستان مسئولین را در صورت عدم توجه تهدید به برگزاری نماز جمعه در کف خیابان کند.

جاده‌های تکاب مقتل مردم بی‌گناه

امام‌جمعه تکاب گفت: به سبب کمبود حمایت و وضعیت نامطلوب راه‌ها و نبود امکانات مناسب، فرد سرمایه‌گذار ترجیح می‌دهد ذخایر را استخراج کرده و در جای دیگری سرمایه‌گذاری کند در نتیجه بهتر است تشویقاتی برای آنها از سوی دولت در نظر گرفته شود.

برادری افزود: یکی از بزرگ‌ترین حمایت‌ها اصلاح وضعیت جاده‌هاست چون جاده یکی از شاخص‌های توسعه است و باید تمهیداتی صورت گیرد که از منابع معدنی به نفع شهر استفاده شود و علاوه بر استخراج از معادن تبدیل آنها نیز در همین شهر صورت گیرد و مسئولان نیز باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

امام جمعه تکاب گفت: منطقه آزاد ماکو در عرض چند سال پیشرفت قابل‌توجهی داشته و افزون بر اصلاح جاده‌ها, فرودگاه نیز احداث‌شده است چون یکی از راه‌های ارتباط‌گیری و حضور گردشگر و سرمایه‌گذار فرودگاه است. تکاب نیز از لحاظ معدنی غنی محسوب می‌شود و علاوه بر اصلاح راه‌ها باید احداث فرودگاه نیز جزو برنامه‌ها قرار گیرد.

برادری با بیان اینکه کلنگ‌زنی بیمارستان تکاب 12 سال است که صورت گرفته، تصریح کرد: متأسفانه در مراحل پایانی این پروژه عزمی جدی برای تکمیل آن صورت نمی‌گیرد و به همین سبب مشکلاتی ایجاد شده ‌چون بیمارستان قدیمی تکاب, کفاف مریضان را نمی‌دهد و عمر تجهیزات آن رو به‌پایان است.

امام‌جمعه تکاب خاطرنشان کرد: بسیاری از مریض‌ها در راه بیمارستان ارومیه جان خود را از دست می‌دهند و این ناجوانمردانه است و به گفته مسئولان شبکه بهداشت بیمارستان جدید نیز در صورت پایان‌ برخی از قسمت‌های آن پاسخگو نیست زیرا برای 12 سال پیش در نظر گرفته‌شده بود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید