01:39|سه شنبه, اردیبهشت 18 ,1403
تاریخ انتشار: 15 مهر 1397 - 12:01
کد خبر: 10466
مدیرکل سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

ثبت نام بیش ازسه هزار و 700 زائر اربعین در سامانه سماح/مشکلات ارزی با کشور عراق رفع شد

تا کنون در حدود سه هزار و 700 نفر از آذربایجان غربی در سامانه سماح جهت حضور در پیاده روی اربعین حسینی ثبت به عمل آورده‌اند که این آمار به مراتب در حال افزایش است ولی بعید است با توجه به افزایش هزینه‌ها آمار کلی بیشتر از سال گذشته باشد.
ثبت نام بیش ازسه هزار و 700 زائر اربعین در سامانه سماح

محمدرضا ندیری مدیرکل سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی در گفت‌وگو با سرویس فرهنگی باریش، در خصوص صدور ویزی اربعین و مشکلات ارزی اظهار داشت: ویزای زائرین اربعین آذربایجان غربی از روز دوشنبه هفته جاری صادر خواهد شد.

وی افزود: بانک مرکزی قصد صدور حواله ارزی را داشت که با مخالفت طرف عراقی که خواستار دلار بودند مواجه گشت؛ اما در حال حاضر مشکلات موجود میان طرف ایرانی و عراقی رفع شده است.

این مقام مسئول در خصوص تعداد زائرین ثبت نام کرده گفت: تا کنون در حدود سه هزار و 700 نفر از آذربایجان غربی در سامانه سماح جهت حضور در پیاده روی اربعین حسینی ثبت به عمل آورده‌اند که این آمار به مراتب در حال افزایش است ولی بعید است با توجه به افزایش هزینه‌ها آمار کلی بیشتر از سال گذشته باشد.

مدیرکل سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی تصریح کرد: طبق اعلام ستاد مرکزی اربعین مرز خسروی برای تردد زائرین آذربایجان غربی مد نظر قرار گرفته است ولی تردد از این مرز منوط به آمادگی طرف عراقی است، لذا در صورت عدم آمادگی عراق در مرز خسروی تردد زائرین از مرز مهران صورت خواهد گرفت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید