09:55|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 28 تیر 1397 - 23:04
کد خبر: 9940
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در گفت و گو با باریش:

طرح پارک ملی دریاچه ارومیه جهت جلوگیری از وقوع ریزگردها خواهد بود/چاه های غیرمجاز طبق بخشنامه باید مسدود شوند

چاه های غیر مجازی که در حوزه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارند طبق بخشنامه و مصوبه دولت باید مسدود سازی شوند
اجرای پارک ملی دریاچه ارومیه جهت جلوگیری از وقوع ریزگردها

فرهاد سرخوش مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت : تراز امروز  دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۶۳ می باشد که نسبت به سال پیش ۴ سانتی متر افزایش داشته است و وسعت دریاچه به مساحت ۲۱۵۰ کیلومتر می باشد که نسبت به سال قبل ۴۶ کیلومتر  و مقدار آب موجود در حوضه ی این دریاچه ۱میلیارد ۷۵۰ میلیون متر مکعب می باشد که نسبت به سال قبل ۸۰ میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

 

سرخوش در رابطه با  چاه های غیر مجاز  عنوان  کرد : چاه های غیر مجازی که در حوزه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارند طبق بخشنامه و مصوبه دولت باید مسدود سازی شوند  که در همین راستا حدود ۳۲۷۷ حلقه چاه توسط آب منطقه ای استان مسدود  شده است که بحث رسیدگی و مسدود سازی این چاه ها در اختیار و حوزه آب منطقه ای آذربایجان غربی و شرقی قرار دارد.

 

 

وی در رابطه با نحوه مسدود سازی این چاه ها نیز افزود :وظیفه شناسایی چاهای غیر مجاز برعهده اکیپ های گشت و بازرسی  بوده و در صورت رویت تخلف  نسبت به مسدود سازی این چاه ها اقدام خواهد شد.

 

 

فرهاد سرخوش مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در رابطه با سخنان اخیر  مدیرکل  محیط زیست استان این گونه بیان کرد:جهت جلوگیری از وقوع ریزگردها مناطقی از دریاچه ارومیه(جنوب دریاچه از سمت شهرستان میاندوآب) را  که از نظر اکولوژیک نمی توان احیا کرد و همراه با شیب منفی بوده و رساندن آب به این مناطق دشوار است تبدیل به پارک ملی می شود که باید در نظر داشت پارک ملی با آنچه ما در ذهن از پارک و درختکاری داریم فرق دارد.

سر خوش در پایان  افزود : همه ی بررسی های طرح پارک ملی  توسط محیط زیست انجام شده است که در صورت تخصیص بودجه این طرح از امسال آغاز خواهد شد و کمک شایانی در تثبیت ریزگرد ها در این مناطق خواهد داشت.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید