12:21|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 21 تیر 1397 - 10:45
کد خبر: 9902
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با باریش :

نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس های ارومیه 18 در صد افزایش می یابد

نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس‌ها در روزهای آتی افزایش 18 درصدی خواهد داشت. این امر تنها برای شهر ارومیه بلکه برای تمام شهرهای بزرگ است. دفترچه های تعرفه در هفته جاری آماده و چند روز آینده تحویل داده می‌شود.
نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس های ارومیه 18 در صد افزایش می یابد

مهدی مژدهی فرد رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت : عمراتوبوس های شهرداری ارومیه بالای 10 سال است به غیر از 14 دستگاه اتوبوس که تازه وارد ناوگان شده اند.متاسفانه برای این دستگاه ها سیستم سرمایشی تعبیه نشده است و این در ماه های گرم سال مردم ما را دچار مشکل می کند. تاکسی ها هم از این مشکل مستثنا نیست و بعضی از ناوگان تاکسیرانی به علت قدیمی بودن فاقد سیستم سرمایشی می باشد ولی در بقیه خودرو های تاکسی  دارای این سیستم می باشند اکثرا از کولر استفاده می کنند بجز مواردی که به علت فنی زمان لازم دارد تا خودرو روشن بشود و کولر شروع به کار کند.

مژدهی فرد در مورد کرایه تاکسی و اتوبوس بیان کرد : کرایه تاکسی ها و اتوبوس ها با افزایش 18 درصدی مواجه شده است و این نه تنها برای شهر ارومیه بلکه برای تمام شهرهای بزرگ افزایش می یابد. دفترچه های تعرفه در هفته جاری آماده شده و چند روز آینده تحویل داده می شود و از این به بعد با اعمال کرایه های جدید ،حمل و نقل انجام می شود.

وی افزود : حداکثر تلاش این سازمان بر این بوده است که مبلغ روند باشد تا مردم و رانندگان عزیز با مشکل پول خورد مواجه نشوند ولی تعداد مسیرهایی هستند که کرایه تاکسی ها روند نمی باشد و نمیتوان با افزایش بی رویه این مبالغ را تصحیح کرد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه اظهار کرد: در مورد بلیط های الکترونیک تاکسی ها هم نیاز به کار کارشناسی بزرگ داریم که وسط راه به علت  شانه خالی کردن شرکتی که این امر را بر عهده میگیرد هزینه اضافه ای برای مردم و رانندگان پیش نیایید.چند سالی است این بحث در بین مردم رواج دارد واما باید دانست که شرکت هایی برای تامین این موارد به توافق رسیده اند ولی وسط راه از این کار امتنا کرده اند،برای همین منظور باید ضمانت هایی از شرکت که این کار را می خواهد جلو ببرد باید گرفته شود تا این چنین مباحث باز پیش نیایید.

در چند مدت اخیر با 2 شرکت مذاکراتی داشتیم که امید است به نتایج خوبی برسیم و این نیازمند زمان مناسب است و امیدواریم امسال به موفقیت دست یابیم و امسال شاهد این کار باشیم.

مژدهی فرد بیان کرد : با توجه به این مشکلات مالی که همگی با آن مواجه هستیم و بیشتر ناوگان ما بالای 10 سال عمر دارند و جزوه بخش خصوصی هستند ما حداکثر تلاشمان بر این است نوسازی این ناوگان صورت بگیرد ولی اخیرا با شرکتی در حال قرارداد بستن هستیم تا از صفر تا 100 اتوبوس ها را نوسازی و بهسازی کنند.به علت عدم نقدینگی موجود شاید نتوانیم اتوبوس های جدید داشته باشیم حداقل اتوبوس های موجود به صورت کلی بهسازی و نوسازی بکنیم.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه افزود : چند روز پیش تصادف وانت باری با اتوبوس صورت گرفت که این مورد اصلا به توقف غیر از ایستگاه ربطی نداشته و اتوبوس توقف کامل داشته وسرعت بالای وانت و بریدن ترمز باعث این حادثه شده بود. طی هماهنگی که با پلیس راهور داشتیم با چند نفر از پلیس راهنمایی و رانندگی در غیر وقت های اداری بتوانیم در جهت ایمن سازی و دادن خدمات به همشهریان عزیز تلاش خودرانی بکنیم و تمام رانندگان اتوبوس موظف کنیم درست در ایستگاهای تعیین شده سوار و پیاده کنند.

وی در مورد تماس در مورد تخلفات گفت :مردم میتوانند با تماس با شماره تلفن 137 شهرداری هر لحظه در مورد تمام ارگان تابع شهرداری اظهار نظر کنند و مشکلات خود را بیان کنند،در اولین فرصت به موارد تخلفات همکاران ما رسیدگی می کنند

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید