15:24|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 20 تیر 1397 - 13:11
کد خبر: 9896
شهردار کلانشهر ارومیه:

عملکرد شهرداری‌ها در دید مردم است و تاثیر زیادی در محافل اجتماعی و سیاسی دارد

نقطه اتکا درآمدهای شهری به سمت و سوی پروانه‌ها رفته است و در چند سال گذشته نتوانسته‌ایم مشارکت مردم را در مدیریت شهری ایجاد کنیم، اقدامات بسیاری دست به دست هم داده و مشکلات بسیاری را برای شهرداری‌ها به وجود آورده‌اند.
عملکرد شهرداری‌ها در دید مردم است و تاثیر زیادی در محافل اجتماعی و سیاسی دارد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز؛ محمد حضرت پور شهردار کلانشهر ارومیه در پنجمین نشست مشترک شورای هماهنگی معاونین مالی اقتصادی و درآمد شهرداری کلانشهرهای کشور اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری با چالش‌های زیادی در بخش اقتصادی مواجه است.

وی ادامه داد: معاونین اقتصادی باید با کسب اطلاعات راه‌های عبور از بحران‌های مالی را ارائه دهند، اگر بخواهیم شناخت جامعی از مدیریت شهری داشته باشیم باید تمامی جوانب را به طور کامل بررسی کنیم. عملکرد شهرداری‌ها در دید مردم است لذا تاثیرگذاری بسیاری در محافل اجتماعی و سیاسی دارد

حضرت پور تصریح کرد: نقطه اتکا درآمدهای شهری به سمت و سوی پروانه‌ها رفته است و در چند سال گذشته نتوانسته‌ایم مشارکت مردم را در مدیریت شهری ایجاد کنیم، اقدامات بسیاری دست به دست هم داده و مشکلات بسیاری را برای شهرداری‌ها به وجود آورده‌اند.

شهردار کلانشهر ارومیه ادامه داد: شهرداری ها نقش زیادی در مطالبه گری مردم ایران دارند، در حوزه قوانین شهرداری ها با نقص ها اساسی روبرو مواجه هستیم، درآمد سنتی شهرداری از قبیل صدور پروانه دیگر جوابگوی نیاز ها نیست و سهم درآمد شهرداری هز مشارکت مردم  در سایر کشور ها چند ده برابر ایران است و از سوی دیگر  اقدامات عمرانی  گسترده شهرداری ها باعث شده است نگاه دولت به این بخش تقابلی باشد.

وی افزود: مجموعه مالی شهرداری ها امروز با چالش های اساسی مواجه هستند لذا شناخت از شرایط کشور اولین اولویت معاونت های مالی شهرداری ها باشد و برنامه معاونت های باید جوری باشد که جوابگوی نیازهای حاضر شهرداری باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید