17:27|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 20 تیر 1397 - 12:16
کد خبر: 9891
یادداشت :

اتوبوس ها عامل اصلی ترافیک شهر ارومیه

اتوبوس های شهری عامل برخی تصادفات و ترافیک در شهر می باشند.به دلیل محدودیت در ابعاد خیابان ها این وسایل نقلیه عمومی یکی از ترافیک سازترین وسایل به حساب می آید
اتوبوس ها عامل اصلی ترافیک شهر ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز : انسان از دیرباز برای طی مسافت های مختلف نیازمند وسیله نقلیه بوده است.چه در قدیم  به وسیله حیوانات این مسیر را می پیمودند و چه در عصر جدید که با وسایل نقلیه شخصی و عمومی این مسیر را طی میکند.
با پیشرفت تکنولوژی و اهمیت حمل و نقل سازمان ها و ارگان هایی مربوط به این حوزه پا به عرصه ی ظهور گذاشت.اهمیت حمل و نقل عمومی که برای کاهش هزینه های اضافی ،اجتناب از ترافیک سنگین و مهمترین معضل بشریت یعنی آلودگی هوا باعث شد تا حمل و نقل عمومی رونق بگیرد و باعث شود مردم از تردد با ماشین های شخصی و تک سرنشین رو به وسایل عمومی بیاورند.
از تاکسی ،اتوبوس ،BIT,مترو میتوان به عنوان وسایل نقلیه عمومی یاد کرد که در جهان مورد استفاده قرار میگیرند البته نباید از بعضی وسایل نقلیه عجیب هم بگذریم مانند موتور و سه چرخه های موتوری که در برخی کشورهای شلوغ به عنوان وسایل نقلیه عمومی استفاده می شود.در اکثر کشورها و شهرهای مهم تجاری مترو اصلی ترین عامل انتقال مسافر به حساب می آید ولی متاسفانه به دلیل زیرساخت های ضعیف و یا محدودیت شهری ،اتوبوس اصلی ترین وسیله ی نقلیه شهر عزیزمان ارومیه به حساب می آید.
همانطور که گفته شد وسیله ی نقلیه عمومی به این منظور پا به عرصه وجود گذاشت که زندگی شهری با آسانی رو برو شود ولی ا یکی از مشکلات اصلی که شهر ما با آن مواجه هست که باعث ترافیک و تصادفات شدید می شود اتوبوس های این شهر می باشد..به دلیل محدودیت در ابعاد خیابان ها این وسایل نقلیه عمومی یکی از ترافیک سازترین وسایل به حساب می آید.
دلیل اصلی این مهم، این است که رانندگان این وسایل نقلیه عمومی بیشتر مواقع هیچ محدودیت و یا قانونی را رعایت نمی کنند.
در بیشتر مواقع دیده شده است این وسایل نقلیه عمومی به دور از ایستگاهای تعیین شده و یا با مسدودی قسمت زیاد خیابان باعث ترافیک و تصادف را در بعضی مواقع شده اند.البه از حق نگذریم بیشتر ایستگاهای اتوبوس با توقف اتومبیل های شخصی مسدود شده اند و اتوبوس ها نمی توانند در ایستگاه مورد نظر توقف کامل کنند.باید قانون سختی برای این نوع تخلفات ثبت شود.
آلوده گی هوا اولویتی که همه شهرهای کشور را درگیر خود کرده است و شهر زیبای ارومیه از آن مستثنا نیست ولی دودزایی شدید برخی اتوبوس ها باعث شده نه تنها کمکی برای تمیزی هوا نکند بلکه یکی از علل آلودگی هوا این وسایل نقلیه عمومی باشد.
رانندگان این وسایل نقلیه عمومی هم باید از نظر ظاهری و سلامت روانی باید مورد تائید قرار بگیرند تا مردم از این لحاظ با خیال راحت سوار اتوبوس های شهری شوند.
یکی دیگر از مشکلات اتوبوس های شهری وضعیت صندلی ها و شکل ظاهری این وسایل نقلیه عمومی می باشد که باید هر چند وقت یک بار مورد بررسی و در صورت وجود رفع مشکل گردد.
چند سالی است شهر ارومیه با با گرمی هوای شدید و سرما جانسوز در فصل های مختلف درگیر می باشد و برای رفاه حال مسافرات باید وسایل گرمایشی و سرمایشی این اتوبوس ها بهینه شود.البته عمر بعضی اتوبوس های بالای 10 سال می باشد و امکان نصب بعضی موارد نمی باشد
البته چند سالی است ناوگان اتوبوسرانی ارومیه با تعویض و از رده خارج کردن اتوبوس های فرسوده شروع به نو سازی این ناوگان کرده است ولی این موارد باز کافی نبوده است و در برخی موارد شاهد تردد اتوبوس های فرسوده و یا دود زا بوده ایم.
امید آن است با افزایش جمعیت شهر عزیزمان ارومیه فکری به حال این مشکل اساسی کرد و گاهی با سخت گیرهایی این مشکلات را بهبود بخشید

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید