08:43|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 12 تیر 1397 - 12:04
کد خبر: 9846
باریش گزارش می دهد:

سرعت گیرهای شهر ارومیه عامل مهم تصادفات

سرعت گیر لازمه خیابانها و بعضی از کوچه های سطح شهر ما می باشد ولی به صورت اصولی و نه به صورت یکسری سرعت گیرهای خیلی بلند و غیر قابل عبور،تعداد بالای این موارد باعث کلافه گی رانندگان شده است/در دنیا با توجه به اهمیت این موضوع در تلاش هایی برای ایجاد سرعت گیرهای هوشمند و بادوام صورت گرفته است
 سرعت های گیرهای شهر ارومیه عامل مهم تصادفات

سرویس اجتماعی باریش نیوز : لزوم‌ وجود سرعت گیر برای مناطقی از سطح شهر قابل انکار نیست ولی آیا این سرعت گیرها نصب شده از نظر ظاهری و محل نصب دارای  اصول کارشناسی بوده اند؟ در سطح شهر ارومیه چند مورد داشتیم که نصب سرعت گیر و عدم وجود اعلان هشدار دهنده باعث چند مورد تصادف و خسارت به خودروها شده است.

باقر بهرامی رئیس مرکز فوریتهای پزشکی استان در‌گفت و گو با باریش نیوز‌ گفت : بعضی سرعت های گیرهای سطح شهر عامل بعضی تصادفات می باشند.


وجود سرعت گیر های پشت سر هم در بزرگراه ها هم نمونه تعجب آور این مسئله بوده است  ،درست است بزرگراه راه خاتم الانبیا در دوطرف راه دارای مناطق مسکونی و رفت و آمد زیاد می باشد ولی برای جلوگیری از تصادفات باید تدبیر دیگری از جمله نصب پل های هوایی و ترغیب مردم برای استفاده از این پل ها نمود.
سرعت گیر لازمه خیابانها و بعضی از کوچه های سطح شهر ما می باشد ولی به صورت اصولی و نه به صورت یکسری سرعت گیرهای خیلی بلند و غیر قابل عبور و تعداد بالای این موارد باعث کلافه گی رانندگان شده است.درچند ساله اخیر تلاش است سرعت گیرهای پلاستیکی که هم رنگ آنها باعث دید بهتر رانندگان و ارتفاع مناسب این سرعت گیرها باعث شده در بعضی از مناطق نصب شوند که متاسفانه این مورد هم به دلیل پلاستیکی بودن و سرعت بالای بعضی رانندگان باعث کنده شدن این  سرعت گیرها شده است.چه باید کرد برای این چنین مشکل به اصطلاح ازنظرظاهری ساده ولی خیلی پیچیده ؟

در دنیا با توجه به اهمیت این موضوع در تلاش برای ایجاد سرعت گیرهای هوشمند و بادوام کرده اند ولی ما کجای راه قرار داریم.شاید بشود با فراخوان ها و یا ایجاد یک گروه کارشناسی این مسائل را حل نمود و با وجود مخترعین جوان و خلاق به فکر سرعت گیرهایی با شکل مناسب و جنس بادوام بود.
در برخی از کوچه های شهرمان مردم برای راحتی و فرار از سرعت بالای  ماشین ها خود جوش ،سرعت گیرهایی ایجاد کرده اند ، در برخی موارد غیره اصولی بوده و باعث آسیب به وسایل نقلیه می شود.این مورد هم باید توسط مسئولین و مردم با تعامل با هم به جلو برود و اگر طبق تشخیص کارشناس مورد نظر ،احتیاج به نصب این موارد بود حتما نصب شود تا هم مردم ساکن کوچه ها، محله ها و هم رانندگان راحتر باشند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید