01:24|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 07 تیر 1397 - 11:17
کد خبر: 9815
رئیس اتحادیه بار فروشان ارومیه در گفت‌وگو با باریش :

دلیل بالا بودن قیمت امسال گیلاس صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس است

در صورت صادرات میوه گلایه هایی از طرف مردم‌برای بالاتر رفتن‌ قیمت محصولات کشاورزی می‌شود و در صورت عدم صادرات کشاورزان از عدم فروش و متضرر شدن خود گلایه می کنند. باید حل این مشکل اعتدال رعایت شود و صادرات با برنامه صورت گیرد تا مردم و کشاورزان هر دو رضایت داشته باشند.
دلیل بالا بودن قیمت امسال گیلاس صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس است

قاسم عزتی رئیس اتحادیه بارفروشان ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی در مورد صادرات میوه به روسیه گفت : جشنواره انگور که سالیان پیش در شهر‌ماه به مساعدته شهرداری برگزار شد باعث شد محصولات ارومیه و آذربایجان غربی زبان زد خاص و عام شود در بین استان های کشورمان و کشورهای خارجی.
به طوری که نبض بازار صادرات محصول گیلاس و زرد آلو به کشور های حوزه خلیج فارس را به دست گرفته بودیم و این صادرات باعث اطلاع رسانی بین تجار شد.
عزتی افزود :  که قبل از برداشت محصول نمونه برداری هایی صورت گرفت که مورد تائید تجار قرار گرفت، که تجار را راغب به خرید محصولات برای کشور روسیه‌ و جام جهانی کرد.
الحمدالله محصولی که صادرات شد به کشور روسیه نه تنها مورد تائید مردم این‌کشور واقع شد ،بلکه همه افرادی که  تیم هایشان در جام جهانی حضور دارند ،قرار گرفت.
طی تماس هایی که ایرانی های ساکن و یا مسافر جام جهانی با ما داشتن از تعریف و راضی از کیفت تمام‌کشور ها خبر میدادند.
وی افزود : حال بجز روسیه و کشور های حوزه خلیج فارس اکثر کشورهای که در جام جهانی حضور دارند درخواست کننده خرید محصولات شهر و استان ما هستند.امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و جام جهانی تبلیغ خوبی برا شهر و میوه های با کیفیت استان ما باشد .
بازار خوب گیلاس ما  و افزایش قیمت ارز باعث شده است قیمت گیلاس هر روز افزایش داشته باشد .فعلا میوه های زردآلو و گیلاس صادرات خوبی دارند و مقداری صادرات هم به کشور همسایه عراق داریم.قیمت گیلاس تکدانه هر ساله بیشتر از ۵ یا ۶ هزار تومن بالاتر نبود ولی امسال به دلیل صادرات خوب به پایین تر از ۱۲ هزار تومان نرسیده است.امیدواریم جشنواره انگور امسال باعث شود میوه های دیگر‌ما هم‌راه صادرات برایشان باز شود و هلو و شلیل  که میوه با کیفتی داریم در دست کشاورزان عزیزمان‌ نماند.با بازاریابی که همکاران و تجار‌ ما دارند امیدوارم باز خوبی برای این‌محصولات امسال داشته باشیم.
در صورت صادرات گلایه هایی از طرف مردم‌برای بالاتر رفتن‌ قیمت محصولات کشاورزی میشود و در صورت عدم صادرات گلایه هایی از طرف کشاورزان برای در دست ماند محصولات میشود ،باید اعتدال رعایت شود تا نه محصولات در دست کشاورزان بماند و نه استانمان با کمبود محصول مواجه شوند.

عزتی رئیس اتحادیه بار فروشان ارومیه بیان کرد : حدود ۲۰۰ هزار تن صادرات گیلاس داشتیم ولی به علت تغییر ارز و قیمت میوه آمار دقیق ورود ارز نیست.
وی افزود : درصورت اعتراض چه از طرف کشاورز باشد ویا از طرف مصرف کننده باشد در‌ مورد گران فروشی و کم فروشی و موارد مشابه اتحادیه در خدمت مردم‌عزیمان می باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید