01:16|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 03 تیر 1397 - 08:58
کد خبر: 9787
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در گفت و گو با باریش اعلام کرد:

مشارکت مطلوب صاحبان مشاغل استان در ارائه اظهارنامه های مالیاتی عملکرد سال 1396

84 درصد اظهارنامه های مالیاتی مربوط به عملکرد سال 1396 صاحبان مشاغل در استان تا پایان روز 29 خرداد دریافت شده است . 
 مشارکت مطلوب صاحبان مشاغل استان در ارائه اظهارنامه های مالیاتی عملکرد سال 1396

یعقوب مزرعه لی در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز  گفت : در 29 روزه خرداد ماه سال جاری  93872 اظهارنامه در استان دریافت شده که این رقم 84 درصد کل اظهارنامه های لازم الدریافت صاحبان مشاغل استان را تشکیل می دهد . 
 وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در بازه زمانی مذکور از جهت مشارکت مؤدیان در ارائه اظهارنامه های مالیاتی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است ، در خصوص سهم اظهارنامه های دریافتی بر اساس گروه بندی های سه گانه هم گفت :  94 درصد اظهارنامه ها مربوط به مؤدیان گروه سوم  مشاغل ، 3.9 درصد مربوط به گروه دوم و 1.9 درصد اظهارنامه های دریافتی هم مربوط به گروه اول مشاغل در استان است . 
مزرعه لی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از صاحبان مشاغل گروه سوم که مجموع فروش کالا و خدمات آنها در سال 1396 حداکثر 240 میلیون تومان باشد مشمول استفاده از شرایط مالیات مقطوع هستند افزود : 57 درصد از 88 هزارو 468  مؤدی مشاغل گروه سوم استان تا تاریخ مزبور از شیوه مالیات مقطوع برای عملکرد سال 1396 خود استفاده کرده اند .
وی ادامه داد : مابقی 43 درصد  از  مؤدیان گروه سوم مشاغل استان نیز اظهارنامه داده اند که مالیات آنها بر اساس درآمد ابرازی شان در اظهارنامه  پس از رسیدگی محاسبه و تعیین خواهد شد . 
مدیرکل امور مالیاتی استان همچنین از مؤدیان باقیمانده خواست هر چه زودتر با  مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی مراجعه و با ارائه اظهارنامه و یا قبول شرایط مالیات مقطوع ضمن اجتناب از تعلق  « جریمه عدم ارائه اظهارنامه»  ، از معافیت های مقرر در قانون هم بهره مند شوند . 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید