11:58|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 02 تیر 1397 - 14:10
کد خبر: 9784
مدیر کل سازمان حج و زیارت آذربایجان‌غربی در گفت‌و گو با باریش :

اعزام کاروان حج تمتع ‌آذربایجان‌غربی به سرزمین وحی از 8 مردادآغاز می‌شود

اعزام 2 هزارو هشتصد و چهل و پنج نفر زائر از آذربایجان‎غربی به سرزمین وحی از 8 مرداد آغاز می‌شود.
 اعزام کاروان حج تمتع ‌آذربایجان‌غربی به سرزمین وحی از 8 مردادآغاز می‌شود

محمدرضا ندیری  مدیر کل حج و زیارت،در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز،در رابطه با تاریخ اعزام کاروان حج و زیارت اظهار کرد:امسال زائران  استان آذربایجان غربی از تاریخ 8 مرداد لغایت 11 مرداد ماه عازم سرزمین وحی می‌شوند و زمان بازگشت زائران این استان از سرزمین نور بعداز 30 روز از تاریخ 8 شهریور تا یازدهم این ماه خواهد بود.
وی  با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار نفر  به حج تمتع مشرف می‌شوند، گفت: تعداد زائران سزمین وحی 2 هزار و هشتصد و چهل و پنج نفر و 104 نفر عوامل اجرایی و روحانی خواهد بود و پروازها توسط شرکت‌ هواپیمایی عربستان صعودی ،از فرودگاه ارومیه به جده و بازگشت هم مستقیم ازفرودگاه مدینه به ارومیه خواهد بود.
مدیر سازمان حج و زیارت آذربایجان‌غربی بیان کرد: بر اساس قوانین و مقررات عربستان همراه داشتن دارو‌های حاوی ترکیب مخدر،کدئین و روان‌گردان توسط حجاج به این کشور ممنوع است.

ندیری تصریح کرد: زائرانی که در کاروان مشکل پزشکی و داروی دارند باید با مراجعه به پزشک متخصص خود آخرین نسخه دارویی خود را به صورت متن عربی نوشته تا در موقع خروج هیچ مشکلی پیش نیاید.
وی در پایان گفت : به علت زیاد بودن دمای هوا و پیاده روی‌های طولانی در مناسک حج،  زائران به خصوص سالخوردگان قبل از مشرف شدن، پیاده‌روی طولانی داشته باشند تا مشکلی برایشان پیش نیاید و با توجه به اینکه زمان پایانی عملیات حج است‌ پول ساک، قربانی و پول خروجی را هرچه سریع‌تر پرداخت کنند تا در موقع خروج با مشکلی مواجه نشوند.
ندیری در این مورد اضافه کرد: از آنجایی که امسال، سال حمایت از کالای ایرانی است، زائران ایرانی حدالمقدور وسایل مورد نیاز خود را از ایران تهیه کرده تا با استفاده از تولیدات داخلی، از کالایی ایرانی نیزحمایت کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید