11:03|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 02 تیر 1397 - 13:00
کد خبر: 9782
اسدنیا کارشناس روانشناسی در گفت‌وگو با باریش: 

هیچ متغییری به اندازه کنترل کردن پیش‌بینی خوبی برای طلاق نیست

هیچ متغییری یه اندازه کنترل کردن پیش‌بینی خوبی برای اختلاف یا طلاق نیست.
هیچ متغییری یه اندازه کنترل کردن پیش‌بینی خوبی برای طلاق نیست

اسدنیا کارشناس روانشناشی در گفت‌وگوبا سرویس اجتماعی باریش نیوز، در رابطه با تفاوت طلاق‌های امروز با گذشته اظهار کرد: خانواده به عنوان کوچک‌ترین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی است که با بروز هرگونه مشکل در خانواده برساختار اجتماع تاثیر دارد و با متلاشی شدن یک خانواده معضلی در اجتماع به‌وجود می‌آید.
وی تصریح کرد: در گذشته ازدواج امری مقدس بود ولی امروز این امر کاملا متلاشی شده است و امروزطلاق به عنوان اولین و آخرین راه حل بین زوجین باشد ودیگر تفاوت طلاق امروزی با گذشته تغییر در سطح گفتمان زوجین است، در گذشته سطح گفتمان اسکان دادن به مشکلات سرنوشت و قسمت بود ولی الان زنان با شعار ما حق زندگی داریم  و مثل گذشته نمی‌توانند مسئولیت‌پذیر باشنداز مشکلات زندگی فرار کرده واز پس زندگی برنمی‌‌آیند.
کارشناس مسائل روانشناسی در مورد  هدف از مشاوره قبل از ازدواج بیان کرد: با مشاوره قبل ازدواج زوجین بهتر می‌توانند تصمیم درست گرفته و نسبت به هم سوء تفاهم نداشته باشند، امروز زوجین با تفاهمی دارند ،ازدواج می‌کنند و با یک سوءتفاهم ندارم، از یکدیگر جدا می‌شوند.
وی مفهوم سوء‌تفاهم را چنین بیان کرد: تفاهم را با عنوان، فهم زبان همدیگر معرفی می‌کنم ودر جست‌وجوی تفاوت بودن به جای افتادن در گرداب شباهت‌ها هستیم ورفتار براساس تفاوت‌ها،زوجین با هر شخصیتی می‌توانند خوشبخت شوند به شرط ان‌که بدانند نیازهای جنس مخالف چیست که متاسفانه امروزه زوجین قاعده را برای خود استثناء می‌دانند.
اسدنیا گفت: ازدواج بر پایه چهار ستون و اصول استوار است یک دوست داشتن، برخلاف آموزه‌های قدیمی ازدواج یک پدیده عقلانی نیست، اولین گام پدیده احساسی است که بهتراست بعدا عقل بیاید، دوست داشتن تضمین می‌کند که حداقل زوجین تا آخر عمردر کنار یکدیگر بمانند.
وی در ادامه بیان کرد: دومین پایه؛ شناخت فرهنگ  و سومین عنوان مسائل اقتصادی،مسئله اقتصادی اینکه حداقل وابسته به والدین نباشد و چهارمین مسئله،مسئله جنسی است که اگر این موارد حل شوند زوجین بدون دغدغه می‌توانند زندگی بهتری را با باهم بودن تجربه کنند.
اسدنیا  راهکار حل مشکل طلاق بیان کرد وگفت: از آنجایی که نیاز زوجین،  به آزادی و قدرت کلام ،نیاز هر دو زوجین به عشق و تعلق خاطر و تفریح زیاد باشد و نیاز به بقاء یعنی احتیاط  و محافظ کاری در هر دو زوجین متوسط باشد می‌تواند سطح طلاق را پایین آورد.
وی در ادامه افزود: در سطح فردی بیش‌ترین جایی که پیش‌بینی خوبی در طلاق دارد، کنترل کردن یکدیگرو بدبینی است که اگر بیش‌تر باشد خود عامل اصلی اختلاف وعلت جدایی است، وبهتر است قبل ازدواج به مشاور ه با یک روانپزشک مراجعه کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید