19:47|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1397 - 13:05
کد خبر: 9771
یادداشت:

میدان ولایت فقیه ارومیه نیازمند توجه مسئولین است

مرکز شهر ارومیه (میدان ولایت فقیه) تصویر ناخوشایندی را در ذهن گردشگران ایجاد می‌کند. برای مطرح ساختن ارومیه به عنوان شهر گردشگری بین المللی باید به مرکز شهر که در برابر دیدگان و محل گذر گردشگران است توجه ویژه‌ای شود.
میدان ولایت فقیه ارومیه نیازمند توجه مسئولین است

سرویس فرهنگی باریش‌نیوز، مرکز‌ هر شهر مظهر زیبایی‌ و شناسنامه آن محسوب می‌شود. این موضوع به خصوص زمانی مورد اهمیت قرار می‌گیرد که بخواهیم در جذب گردشگر و توریست موفق عمل کنیم. در واقع به واسطه مرکز شهر کل شهر را به گردشگران معرفی می‌کنیم.

اما متاسفانه در کلانشهر ارومیه که سودای تبدیل شدن به شهر توریستی، گردشگری را دارد این موضوع مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته است. این موضوع به حدی پیش‌رفته است که مرکز ارومیه (میدان ولایت فقیه) در بین تمام همشهریان به عنوان زشت ترین نقطه از نظر ظاهری و فرهنگی معروف شده است. و حتی شهره مرکز شهر ارومیه به سایر شهرها رسیده است. این موضوع جای بسی تامل و افسوس دارد.

مرکز شهر ارومیه (میدان ولایت فقیه) در مجاورت بازار قدیمی و تاریخی شهر قرار گرفته است و همچنین به مسجد جامع، اثری فاخر و ماندگار تاریخی شهر ارومیه نیز نزدیک است. این موضوع بایستی از سوی مسئولین شهری و میراث فرهنگی نیز مورد توجه قرار بگیرد. زیرا گردشگری که به شهر ارومیه مسافرت می‌کند تا ازآثار تاریخی این شهر بازدید کند ناگزیر است از مرکز عبور کند و مشاهده وضعیت آشفته آن سبب دلسردی گردشگر و حک تصویر ناخوشایند از شهر ارومیه می‌شود.

در مرکزکلانشهرارومیه مشکلاتی همچون‌ کنده شدن قسمتی از سنگ فرش از طرف ورودی بازار تاریخی، سیمان کاری غیره اصولی وعدم رعایت بهداشت جلو ورودی بازار، تجمع دستفروشان و معتادان در قسمت  های مختلف مرکز شهر مواردی است که در این قسمت به وفور دیده می‌شود و این موضوع ایرادی بزرگ برای کلانشهر ارومیه است.

اکنون که استاندار آذربایجان غربی اشاره به معرفی استان در سطح کشور کرده است و از سویی مسئولین درصدد هستند تا ارومیه 2020 را اجرایی کنند و کلانشهر ارومیه را به عنوان شهر گردشگری معرفی کنند توجه به مرکز شهر نیز نیازمند توجه مبرم و ویژه مسئولین دارد. امید است توجه به این موضوع سبب شود که مرکز شهر ارومیه از نابسامانی خارج شود و تصویر زیبایی از شهر ارومیه در ذهن مسافرین تداعی شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید