22:36|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1397 - 11:09
کد خبر: 9756
فرماندار ارومیه در گفت‌و‌گو با باریش:

متکدیان ارومیه اغلب وارداتی هستند/مردم از مساعدت با متکدیان خودداری کنند

اکثر افرادی که از این راه مبادرت  میکنند اهل ارومیه نبوده و از شهرستان،شهر و استان های اطراف به این نقطه می آیند‌. اگر مردم حمایت و بی جهت به انها مساعدت نکنند موضوع تا حدودی قابل کنترل می شود در غیر این صورت اقدامات ما بی جهت می ماند.
متکدیان ارومیه اغلب وارداتی هستند

 فرماندار ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی‌ باریش نیوز، درخصوص تکدی‌گری در ارومیه گفت:ستاد تکدی گری در رابطه با مبارزه با متکدیان تشکیل شده است و حدوداً ۱۰ دستگاه عضو این ستاد هستند و وظیفه اصلی آنها جمع اوری متکدیان از سطح شهر است.بعد از جمع اوری شدن،متکدیان از نظر رده سنی ،جنسیت،اعتیاد و یا عدم اعتیاد شناسایی و پایش می شوند.

عباس حسن‌خانی بیان کرد: اکثر افرادی که از این راه مبادرت  میکنند اهل ارومیه نبوده و از شهرستان،شهر و استان های اطراف به این نقطه می آیند‌. قانوناً ما باید مجتمع اردوگاهی  در این خصوص داشته باشیم که فعلا راه اندازی نشده است منتهی افراد جمع اوری شده در صورت داشتن اعتیاد به مراکز ترک اعتیاد انتقال داده میشوند و اگر کودک باشند به مراکز آسیب های اجتماعی فرستاده میشوند و اگر جزو این دو دسته نباشند تعهد گرفته می شود که مجدداً مبادرت به تکدی گری نکنند.

وی افزود:تکرار تکدی گری جرم بوده و به موجب حکم مقامات قضایی شخصی که مجدداً مبادرت به تکدی گری بکند مرتکب جرم شده است و حتی حبس و مجازات طبق مقررات برای انها اعمال می شود.

فرماندار ارومیه اظهار کرد: فرمانداری و تمامی دستگاه های که متولی این امر هستند تمام تلاشمان بر این است که مرکزی که برای سازماندهی پایش متکدیان راه اندازی شده مجدداً به راه بی افتد که متاسفانه فعالیت خود را شروع نکرده است و پذیرای متکدیان نمی باشد که امید واریم در اینده این مراکز مجدداً راه اندازی شود و با این معضل مبارزه کنیم..

حسن خانی با اشاره به اینکه تکدی گری رابطه دو جانبه بین متکدی و مردم دارد تاکید کرد: اگر مردم حمایت و بی جهت به انها مساعدت نکنند موضوع تا حدودی قابل کنترل می شود در غیر این صورت اقدامات ما بی جهت می ماند.درسال ۹۵،۹۶ این مرکز باند متکدیان را که از اطراف به این شهر امده و کودکان را در جهت تکدی گری افغال میکردند را شناسایی و‌ منهدم شد و نکته جالب این بوده که اعضای این باند تبع ایران هم نبوده اند منتهی چون شرایط برای انها فراهم بود در غالب باند تکدی گری میکردند.

وی در خصوص تاسیس نشدن مجتمع اردوگاهی اظهار کرد:معمولا شهر های بالای ۵۰۰هزار نفر و حداقل ۲۰۰هزار نفر حتما باید دارای مجتمع اردوگاهی باشند و چون در استان آ.غ فقط ارومیه بالای۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. باید این مجتمع اردوگاهی تاسیس شود منتهی تلاش بر این است که مرکز موقت پایش متکدیان که در اطراف شهر احداث شده است سریعا راه اندازی شود تا اقدامات در نظر گرفته شده را به صورت سازماندهی شده انجام دهیم.

فرماندار ارومیه در پایان خاطر نشان کرد:احداث نشدن مجتمع اردوگاهی بنا به کمبود بودجه با مشکل مواجه شده است.و در قانون احداث این مجتمع بر عهده شهرداران است که باید آنرا  احداث کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید