07:45|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1397 - 09:30
کد خبر: 9724
باریش گزارش می‌دهد:

توسعه صنعت گردشگری در گرو حمایت از سرمایه گذاران است

برای دست‌یابی به جذب گردشگر و توریست نیازمند این هستیم که در ابتدای امر زیر ساخت های جذب گردشگر در سطح استان و شهر ارومیه ایجاد شود و برای اینکه به این مهم دست یابیم باید اقدام به جذب سرمایه گذار نمود. سرمایه گذارانی که در ایجاد زیرساخت های گردشگری به کمک مسئولین بشتابند
توسعه صنعت گردشگری نیازمند حمایت از سرمایه گذاران دارد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش‌نیوز،هر کشور، منطقه و استانی برای درآمد زایی و ایجاد اشتغال راه‌های متعدد و خاصی را با استفاده از شرایط حاکم بر منطقه خود برمی‌گزیند. این روش درآمدزایی می‌تواند بهره مندی از کشاورزی، باغبانی، تجارت، صنعت گردشگری و یا بسیاری از موارد دیگر باشد. که از سوی مسئولین و سیاست گذاران آن شهر، منطقه یا استان برگزیده می‌شود. استان آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه نیز از این قاعده مستثنی نیست.امروزه مسئولین شهر ارومیه برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال، با توجه به اینکه به سبب کم آبی و خشک شدن دریاچه ارومیه دیگر کشاورزی گزینه مناسبی نیست. لذا جذب گردشگر و توریست میتواند بهترین راه حل برای درآمد زایی و ایجاد اشتغال در شهر ارومیه باشد.

رئيس کميسيون سرمايه گذاري شوراي اسلامي شهر بیان کرد:  پروژه سرمايه گذاري اورياد يکي از پروژه هاي قابل توجه و موفق شهر اروميه است که از پيشرفت فيزيکي قابل قبولي برخوردار بوده است و لذا با توجه به مشکلات اين پروژه بايد در جهت رفع موانع تلاش کنيم.

محمد خالد حاتمی افزود: امروز با توجه به شرايط خاص اقتصادي کشور نبايد شرايطي ايجاد کنيم که باعث فرار سرمايه گذاران داخلي و خارجي شود .

وی گفت: با ايجاد شرايط سخت و خاص براي سرمايه گذاران به ویژه سرمايه گذاران داخلي نه تنها باعث ايجاد رکود اقتصادي خواهيم شد بلکه بر توسعه شهرها نيز ضربه وارد خواهيم کرد و لذا بايد تمام تلاش خود را در جهت احترام به سرمايه گذاران و جذب آنان و ایجاد زمینه های لازم جهت فعالیت آنان فراهم شود.

رئيس کميسيون سرمايه گذاري شوراي اسلامي شهر تاکید کرد:  مسئولين و دستگاههاي اقتصادي در راستاي جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي در راستاي پيشبرد اهداف و توسعه و آباداني شهر تلاش هاي خود را بيشتر نمايند.

حاتمی گفت: متاسفانه امروز با توجه به ايجاد مشکلات متعدد به سرمايه گذاران داخلي و عدم حمايت و استقبال لازم  از آنها ، سرمايه گذاري در استان با مشکل مواجه  شده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز بايد با حمایت از سرمایه گذاران  توسعه صنعت گردشگري در شهر ارومیه را تحقق داد  که در غير اين صورت در آينده نه چندان دور با مشکلات عدیده ای دسته و پنجه نرم خواهیم کرد.

برای دست‌یابی به جذب گردشگر و توریست نیازمند این هستیم که در ابتدای امر زیر ساخت های جذب گردشگر در سطح استان و شهر ارومیه ایجاد شود و برای اینکه به این مهم دست یابیم باید اقدام به جذب سرمایه گذار نمود. سرمایه گذارانی که در ایجاد زیرساخت های گردشگری به کمک مسئولین بشتابند. اما بدیهی است زمانی می‌توانیم. سرمایه گذاران را در کنار خود داشته باشیم که مسئولین دستگاه های اجرایی از بروکراسی اداری بکاهند و شرایط را برای سرمایه گذاران هموار سازند. امید است با آسان سازی سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران که از سوی استاندار آذربایجان غربی نیز به این امر تاکید شده است. راهی برای درآمد زایی و تبدیل شهر ارومیه به عنوان شهر توریستی گردشگری بیابیم و از این طریق نیز بتوانیم اشتغال را در سطح شهر ایجاد کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید