22:24|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1397 - 08:50
کد خبر: 9722
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در گفت و گو با باریش مطرح کرد؛

برنامه ریزی برای کاهش 94.1 مگاواتی مصرف برق توسط مشترکین دیماندی برق در سالجاری

مشترکین دیماندی آن دسته از متقاضیانی هستند که برق درخواستی آن ها 30کیلووات و بیشتر بوده و اکثرا" شامل متقاضیان صنعتی، تجاری و کشاورزی می شود.
برنامه ریزی برای کاهش 94.1 مگاواتی مصرف برق توسط مشترکین دیماندی برق در سالجاری

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز از برنامه ریزی برای کاهش 94.1 مگاواتی مصرف برق توسط مشترکین دیماندی برق در سالجاری خبر داد .
اکبر حسن بکلو افزود : تعداد 9 هزار و 725 مشترک دیماندی در استان وجود دارد که انتظار می رود 94.1 مگاوات از میزان برق مصرفی خود را کاهش دهند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه کاهش میزان برق مصرفی مشترکین دیماندی جزء اهداف اصلی این شرکت در راستای مدیریت مصرف برق است گفت: مشترکین دیماندی آن دسته از متقاضیانی هستند که برق درخواستی آن ها 30کیلووات و بیشتر بوده و اکثرا" شامل متقاضیان صنعتی، تجاری و کشاورزی می شود.
حسن بکلو ادامه داد: تعداد 1هزار و370 مشترک صنعتی 100کیلووات و بیشتر در استان داریم که دارای دیماند مصرفی 175مگاواتی می باشند که سهمیه تعیین شده برای کاهش مصرف آن ها 28 مگاوات است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان به میزان مشترکین بخش کشاورزی- دیماندی اشاره کرد وگفت: بخش کشاورزی- دیماندی با6 هزار و107مشترک با دیماند مصرفی 172 مگاواتی است وسهمیه در نظر گرفته شده برای کاهش مصرف آن ها 54 مگاوات است.
ایشان با بیان اینکه برای 1هزار و415مشترک بخش اداری-تجاری استان، سهمیه کاهش مصرف 2 مگاواتی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: بخش تجاری- دیماندی استان نیز با 705 مشترک، 13 مگاوات مصرف دارند که سهمیه کاهش مصرف این مشترکین نیز 4مگاوات اعلام شده است.
وی اضافه کرد: در سطح استان تعداد 113 مشترک CNG وجود دارد که دیماند مصرفی 16 مگاواتی دارند وسهمیه در نظر گرفته شده برای کاهش مصرف آن ها دو مگاوات است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تصریح کرد : در راستای برنامه های پاسخگویی بار در سال گذشته تعداد 2995 تفاهم نامه با مشترکین بخش های مختلف منعقد شده بودکه از این تعداد 394 تفاهم نامه منجر به عملکرد(پاداش) شده بود که در مجموع 80.6 مگاوات کاهش دیماند مصرفی به دنبال داشت .
اکبر حسن بکلو اظهار داشت: برنامه پاسخ گویی بار یکی از عمده ترین روش های مدیریت مصرف انرژی الکتریکی است که برای بازارهای برق طراحی شده وبه وسیله آن می توان میزان مصرف برق را کنترل نمود و اين كار از طريق جلب مشاركت مشتركين و انعقاد تفاهم نامه هاي همكاري در ساعات اوج مصرف برق انجام مي شود.
وی اظهارکرد: از این تعداد تفاهم نامه هاي منعقد شده جهت پاسخ گویی بار، 86 مورد مربوط به جابه جایی تعطيلات روز جمعه، 300 مورد مربوط به کاهش اوج بارصنعتی، 19مورد مربوط به کاهش24ساعته صنعتی، 110مورد اداری و سی ان جی، 81 مورد تجاری، 8 مورد مولدهای خود تامین و2هزار و328 مورد مربوط به تفاهم نامه بخش کشاورزی است که اين همكاري در سال گذشته منجر به كاهش80.6 مگاواتی مصرف برق شده است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ادامه داد : پیک بار شرکت در سال گذشته 990 مگاوات بود که با همکاری و همراهی مشترکین صنعتی، کشاورزی، اداری و تجاری در طرح های تشویقی پیک سایی و با مدیریت و مصرف بهینه برق از سوی مشترکین خانگی، در تابستان سال گذشته از بابت کمبود تولید، خاموشی نداشتیم که امیدواریم با همکاری مردم، از پیک برق تابستان سال جاری نیز به خوبی گذر نماییم .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید