14:52|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 21 خرداد 1397 - 09:44
کد خبر: 9709
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در گفت و گو با باریش:

مالیات مقطوع راهکاری برای تسهیل امور و تکریم مؤدیان مالیاتی است

تکریم مؤدیان مالیاتی ، تسهیل وصول مالیات و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در تعیین مالیات عملکرد سال 1396 برخی از صاحبان مشاغل را از اهداف و مزایای  پرداخت مالیات به شیوه مقطوع است.
مالیات مقطوع راهکاری برای تسهیل امور و تکریم مؤدیان مالیاتی است

یعقوب مزرعه لی مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز با اشاره به امکان به وجود آمده برای برخی از صاحبان مشاغل در خصوص پرداخت مالیات عملکرد سال 1396 به صورت مقطوع گفت: در این شیوه نیازی به ارائه اظهارنامه مالیاتی نیست . 
 یعقوب مزرعه لی با اعلام این مطلب گفت : کلیه صاحبان مشاغل گروه سوم که مجموع فروش کالا و خدمات آنها در سال 1396 حداکثر 240 میلیون تومان باشد ، می توانند مالیات عملکرد این سال را با افزایش 5 درصد نسبت به مالیات قطعی عملکرد سال 1395 به صورت مقطوع پرداخت کنند . 
وی افزود : مؤدیان مشمول استفاده از شرایط مالیات مقطوع عملکرد سال 1396 در صورت تکمیل و ارسال فرم موضوع دستور العمل مربوط که در سامانه امور مالیاتی کشور قرار داده شده است ، از نگهداری اسناد و مدارک مربوط و تسلیم اظهار نامه مالیاتی معاف هستند . 
مدیرکل دستگاه مالیاتی استان همچنین از امکان تقسیط مالیات مقطوع مذکور حداکثر تا چهار ماه و به صورت مساوی خبر داد و افزود : شیوه پرداخت مالیات مقطوع کاملا اختیاری است و مؤدیان دارای شرایط در صورت تمایل می توانند با ارائه اظهارنامه عملکرد سال 1396 خود ، نسبت به رسیدگی و تعیین مالیات خود در این سال اقدام کنند . 
مزرعه لی افزود : در جهت تسهیل شرایط لازم برای بهره مندی مؤدیان مشمول از مالیات مقطوع عملکرد سال 1396 ، اقدامات لازم در خصوص تسریع در قطعی سازی مالیات عملکرد سال 1395 مؤدیان محترم  انجام گرفته است . 
وی تکریم مؤدیان مالیاتی ، تسهیل وصول مالیات و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در تعیین مالیات عملکرد سال 1396 برخی از صاحبان مشاغل را از اهداف و مزایای  پرداخت مالیات به شیوه مقطوع اعلام کرد . 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید