19:28|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1397 - 13:07
کد خبر: 9704
وابسته بازرگانی سرکنسولگری جمهوری ترکیه در ارومیه در گفت و گو با باریش:

روابط اقتصادی ایران و ترکیه در سطح مورد انتظار نیست/احداث دیوار مرزی تاثیری بر اقتصاد ندارد

بین سرمایه گذاران دو کشور باید جلسات بیشتری برگزار شود و نیاز است تا در گمرک‌ها همکاری های بیشتری با سرمایه گذاران صورت بگیرد و در حالت کلی زیرساخت‌های هر دو کشور شبیه هم می‌باشد.
روابط اقتصادی ایران و ترکیه در سطح مورد انتظار نیست

فیاض اوزر وابسته بازرگانی سرکنسولگری جمهوری ترکیه در ارومیه در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز در خصوص روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه اظهار داشت: در حال حاضر روابط اقتصادی میان دو کشور همسایه وجود دارد اما این روابط در سطح مورد انتظار نیست.

وی در رابطه با پیشنهادات خود برای بهبود و توسعه روابط تصریح کرد: بین سرمایه گذاران دو کشور باید جلسات بیشتری برگزار شود و نیاز است تا در گمرک‌ها همکاری های بیشتری با سرمایه گذاران صورت بگیرد و در حالت کلی زیرساخت‌های هر دو کشور شبیه هم می‌باشد. اگر روابط میان دو کشور توسعه یابد، قسمت غربی ایران و قسمت شرقی ترکیه پیشرفت بسیار زیاد و چشمگیری می‌توانند داشته باشند.

فیاض اوزر در خصوص دخالت کشورهای غربی خصوصا آمریکا در روابط جمهوری ترکیه و جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران و ترکیه دو کشور همسایه می‌باشند و علی‌رغم تاثیر برخی کشورها این روابط هرگز از یک سطح خاص پایین تر نخواهد رفت و همواره روابط حداقل در تردد و توریست پابرجا خواهد بود.

 وابسته بازرگانی سرکنسولگری جمهوری ترکیه در ارومیه با اشاره به نزدیک به بودن روابط مردم ایران و ترکیه در خصوص احداث دیوار مرزی میان دو کشور اظهار داشت: دیوار مرزی بین ایران و ترکیه تنها برای جلوگیری از ورود و خروج  غیرقانونی افغانستانی ها احداث شده است و آن تاثیری منفی بر اقتصاد نخواهد داشت. هدف داریم تا دو مرز و گمرک بین دو کشور ایجاد شود.

وی نظر خود را در مورد استان آذربایجان غربی تشریح کرد: تصور ما بر این بود که شمال ایران زیباترین نقطه این کشور است ولی آذربایجان غربی و ارومیه زیبایی های بسیار بهتر و بیشتری را دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید