13:42|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1397 - 13:14
کد خبر: 9677
یادداشت:

کودک آزاری

از مجموع 266 کودک کار و خیابانی که سال گذشته در ارومیه ساماندهی شدند 123 کودک سابقه یک بار کودک آزاری و 27 کودک نیز سابقه  چند نوع آزار را داشته اند.
کودک آزاری

سرویس فرهنگی باریش‌نیوز، آزار و اذیت  کودکان همواره در جوامع وجود داشته است. همه روزه در اخبار و فضای مجازی شاهد آزار و اذیت این موجودات بی دفاع و فرشتگان کوچک هستیم. اذیت هایی که از سوی بزرگسالان در حق کودکان روا می‌شود. این موضوع در تمامی جوامع و دادگاه ها محکوم می‌گردد اما هنوز که هنوز است این معضل از جامعه ما رخت بر نبسته است بزرگترهایی که به اسم بزرگ بودن هرگونه که دوست دارند رفتار می کنند از ضرب و شتم گرفته تا انواع آزارهای دیگر که برای همه ما آشنا است.

حال در میان این خبر، آزار و اذیت کودکان کار نیز دردی بر روی درد است. مثل نمک بر زخم ریختن است. کودکان کار،که به سبب مشکلاتی همچون عدم حمایت از خانواده، تغذیه مناسب با اندام نحیف شان حتی توان و یاری دفاع از خود را نیز ندارند و حال مدیر کل بهزیستی اعلام کرده است.

سعید فریور مدیر کل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: از مجموع 266 کودک کار و خیابانی که سال گذشته در ارومیه ساماندهی شدند 123 کودک سابقه یک بار کودک آزاری و 27 کودک نیز سابقه  چند نوع آزار را داشته اند.

گویا واژه کودک آزاری، کودک و تجاوز با هم دیگر انس و الفتی خاص و جدایی ناپذیر دارند. دیگر هراس نگریستن به اخبار جان آدمی را می آزارد ترس از مواجه شدن با اخباری که مثل دردی تمام اعماق وجود آدمی را می رنجاند. کاش روزگاری می رسید که کودکانمان امنیت و آرامش را تجربه می کردند و هیچ کودکی در هیچ نقطه ای قربانی هیچ خواسته و اشتباهی نمی شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید