16:29|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1397 - 10:36
کد خبر: 9674
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی:

تحمیل میوه گران قیمت به مردم/قیمت‌ها در بازار میوه غیرمنطقی است

متاسفانه قیمت میوه در مدت اخیر بصورت غیرمنطقی بالا رفته، این در حالی است که انتظار می‌رود در ماه رمضان، با توجه به نیاز خانوار‌ها حداقل قیمت میوه و سبزی در خرده فروشی‌ها مناسب باشد.
تحمیل میوه گران قیمت به مردم

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز،سیدتقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گرانی میوه گفت: متاسفانه قیمت میوه در مدت اخیر بصورت غیرمنطقی بالا رفته، این در حالی است که انتظار می‌رود در ماه رمضان، با توجه به نیاز خانوار‌ها حداقل قیمت میوه و سبزی در خرده فروشی‌ها مناسب باشد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نرخ برخی میوه‌ها مانند زردآلو، گیلاس و هندوانه بصورت نجومی بالا رفته این در حالی است بیشترین سود نصیب دلالان می‌شود و معمولا سود کمی عاید کشاورزان می‌شود.

وی ادامه داد:درشرایط کنونی مردم از افزایش قیمت‌ها گلایه دارند چرا که سطح دستمزد خانوار‌ها معمولا در سال جدید افزایش چندانی نداشته است.

کبیری در ادامه تصریح کرد:از اتحادیه‌های فروشندگان میوه و سبزی سراسر کشور و اصناف و نهاد‌های نظارتی در خواست می‌شود با هماهنگی هم تدابیر جامعی برای کنترل قیمت‌ها در بازار اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: افزایش هزینه‌های حمل و نقل و عواملی مانند سرمازدگی و همچنین در مقاطعی مسئله در عرضه میوه باعث ایجاد مشکل در بازار میوه شده و نتیجه آن، تحمیل میوه با قیمت گران به مردم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در هر صورت قیمت‌ها در بازار میوه غیرمنطقی بوده و باید اتحادیه‌های فروشندگان میوه و سبزی سراسر کشور به این وضعیت پایان دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید