16:13|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1397 - 13:19
کد خبر: 9668
باریش گزارش می‌دهد:

افزایش قیمت خودرو اقدامی خودسرانه از سوی خودرو سازان

امروزه افزایش قیمت خودرو ها موضوعی است که نگاه ویژه به این امر را از سوی مسولین مربوطه می‌طلبد. با توجه به اینکه خودروهای داخلی از کیفیت و استاندارد های لازم برخوردار نبوده و نیستند اما قیمت ها با افزایش سرسام آوری هر روزه بالاتر می‌رود.
افزایش قیمت خودرو اقدامی خودسرانه از سوی خودرو سازان

به گزارش سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، امروزه افزایش قیمت خودرو ها موضوعی است که نگاه ویژه به این امر را از سوی مسولین مربوطه می‌طلبد. با توجه به اینکه خودروهای داخلی از کیفیت و استاندارد های لازم برخوردار نبوده و نیستند اما قیمت ها با افزایش سرسام آوری هر روزه بالاتر می‌رود. آنچکه واضح است افزایش قیمت باید متناسب با افزایش کیفیت باشد اما گویا تولید کنندگان داخلی تصور کرده اند با افزودن یک نوار یا یک تغییر جزیی در شکل ظاهری می توانند قیمت ها را به صورت میلیونی بالا ببرند.

سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش   اخیر، گفت: افزایش قیمت خودرو طی ماه های اخیر گفت: افزایش قیمت خودرو های داخلی توجیه ندارد و تولید کنندگان باید در قیمت گذاری تجدید نظر کنند.

وی افزایش فعلی قیمت در انواع خودروی داخلی را طی 10 سال اخیر بی‌سابقه دانست و اظهار داشت: متأسفانه خودروسازان به تنها چیزی که در قیمت‌گذاری‌ها توجه نمی‌کنند، افزایش قیمت متناسب با ارتقای کیفیت است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: طی سال‌های متمادی کیفیت خودروهای داخلی افزایش نیافته، اما از طرفی شاهد این هستیم که قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد. باید تناسب منطقی بین کیفیت و قیمت برقرار باشد.

باستانی با تأکید بر اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت باید پاسخگوی افزایش لجام‌گسیخته قیمت خودروهای تولید داخل باشد، گفت: تا کی باید شاهد افزایش آمار تصادفات و تلفات سرنشینان خودروهای داخلی باشیم و کسی هم پاسخگو نباشد؟

وی افزود: هفته آینده در نشست ویژه‌ای با حضور آقای شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس دلایل افزایش قیمت خودروهای داخلی را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در نشست ویژه‌ای که با وزیر صنعت، معدن و تجارت خواهیم داشت، باید مشخص شود که چرا خودروهای ساخت داخل روز‌به‌روز گران می‌شود؟

ولی‌داداشی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای با اشاره به افزایش قیمت 4 تا 8 میلیونی خودرو‌ها، گفت: افزایش قیمت از سوی خودروسازان خودسرانه صورت گرفته و خودروسازان حق چنین کاری را ندارند.

وی با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اجازه چنین اقدامی را ندارد، افزود: هرگونه قیمت‌گذاری و افزایش قیمت خودرو‌ها باید از سوی شورای رقابت صورت گیرد. حال سوالی که پیش می‌آید این است که افزایش قیمت خودرو‌ها با موافقت و از سوی این شورا صورت گرفته یا خیر؟ که این موضوع باید بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس اضافه کرد: اگر قرار است 10 الی 12 درصد به قیمت یک خودرو اضافه شود،خودرو‌سازها  نیز باید به همین میزان کیفیت خودرو‌ها را افزایش دهند.

داداشی با تاکید بر اینکه متأسفانه کیفیت خودرو‌ها همان کیفیت گذشته است و ارتقاء نیافته ادامه داد: وضعیت اقتصادی جامعه چندان مناسب نیست، طبقه متوسط و اقشار پایین جامعه نیز بیشتر از خودرو‌های داخلی استفاده می‌کنند. این افزایش قیمت قطعا این اقشار را تحت فشار قرار می‌دهد؛ بنابراین نباید این افزایش قیمت صورت می‌گرفت.

نماینده مردم آستارا در مجلس با تاکید بر اینکه هرگونه افزایش قیمت در خودرو‌ باید براساس افزایش سطح امنیت و کیفیت آنها باشد، اظهار داشت: اگر مسئولان احساس می‌کنند که با شرایط فعلی تولید، خودروسازان ضرر می‌کنند و نیاز به مساعدت دارند، دولت باید فکری به حال شرایط تولید کند نه اینکه از جیب مردم ضرر خودروسازان را جبران کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید