23:35|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1397 - 11:20
کد خبر: 9652
باریش گزارش می دهد:

تفرجگاه بند ارومیه جولانگاهی برای متکدیان

از کودکان کم سن و سال گرفته تا پیرزنانی که نای راه رفتن نیز ندارند هر شب در تفرجگاه بند تکدی گری می کنند که لزوم ورود هر چه سریع تر دستگاه های مرتبط به این قضیه و جمع آوری و ساماندهی این متکدیان را می طلبد و باید دید که آیا باند تکدی گری نیز در پشت پرده این مسئله وجود دارد یا نه.
تفرجگاه بند ارومیه جولانگاهی برای متکدیان

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از امکان تفریحی شهرستان ارومیه تفرجگاه بند است که فاصله چندانی نیز با این شهرستان ندارد و همین فاصله اندک با شهر نیز سبب شده تا مردم ارومیه بیشتر اوقات برای تفریح به این تفرجگاه رفته و تفریح کنند.

طبیعت زیبا، چایکده های کنار رود شهر چایی در این تفرجگاه، مغازه‌های ترشک و لواشک فروشی و رستوران‌های مجلل و با صفای تفرجگاه بند از دیگر دلایل تمایل مردم برای رفتن به این تفرجگاه هستند که هر قشری از جامعه را به خود جذب می‌کند.

در این روزهای ایام ماه مبارک رمضان نیز مردم روزه دار ارومیه پس از افطار و اندکی استراحت در خانه به تفرجگاه بند می‌روند و همین امر سبب شده است که اکثر شب‌ها پس از افطار شاهد ترافیک سنگینی در جاده تفرجگاه بند باشیم که برخلاف کلافگی رانندگان در ترافیک روزمره شهرها ولی اکثر رانندگان در ترافیک سنگین بند کلافه نمی‌شوند.

مردم ارومیه برای سپری کردن اوقات فراغت خود به تفرجگاه بند می‌روند ولی هراز گاهی با برخی از صحنه‌هایی مواجه می‌شوند که آن‌ها را آزرده خاطر می‌کند به عنوان مثال از ابتدای جاده تفرجگاه بند تا انتهای این تفرجگاه افراد بسیاری در شکل متکدی در سطح جاده دیده می‌شوند که مشغول به تکدی گری هستند و به مقابل خودروهای در حال حرکت آمده و با این کار خطرناک خود گاها نیز سبب بروز تصادفات می‌شوند.

متکدیان با ایستادن در جاده بند و مقابل خودروهای در حال حرکت خطر تصادف وسایل نقلیه با انسان را افزایش داده و با این کار خود هم هم جان خود را به خطر انداخته و هم سبب سلب آرامش راننده در هنگام رانندگی و آزرده خاطر شدن سرنشینان می‌شوند.

بعضاً نیز دیده شده است که این متکدیان در تفرجگاه بند افراد بومی شهرستان ارومیه نبوده و اهل شهرستان‌های دیگر هستند که به ارومیه آمده‌اند و در این شهرستان مشغول به تکدی گری هستند و باید این مورد را نیز در نظر داشت که آیا این افراد گروه خاصی هستند و یا توسط افرادی اداره شده و برای آن‌ها کار می‌کنند یا نه! که ورود جدی دستگاه‌های مرتبط و مسئولین را در این زمینه طلب می‌کند.

افراد با سنین متفاوتی متکدیان تفرجگاه بند را تشکیل می‌دهند و تعداد بیشتر این متکدیان را دختر بچه‌ها و پسر بچه‌هایی با سنین کم تشکیل می‌دهند و حتی پیرزنانی نوزاد به دست در این جاده مشغول به تکدی گری هستند که همین موارد ذکر شده احتمال وجود باند تکدی گری و اداره شدن این متکدیان کم سن و سال در تفرجگاه بند را توسط افرادی خاص را بیشتر می‌کند.

به هر حال وجود افراد متکدی در سطح شهر و در محل تفرجگاه بند چهره شهر را مناسب نشان نمی‌دهد و از طرف دیگر نیز وجود تعداد زیادی متکدی در سطح شهر لزوم توجه و ساماندهی سریع این افراد را بیشتر می‌کند و سازمان‌های مرتبط با این قضیه باید هر چه سریع‌تر پیگیر این مسئله شوند تا اگر باند تکدی گری و سوء استفاده از افراد وجود دارد را متلاشی کنند و اگر افراد نیازمندی دربین آن ها وجود دارد را ساماندهی کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید